VadeVi
“El món canvia, el vi s’ha d’adaptar a aquests canvis”
  • CA

“El món canvia i, per tant, les organitzacions, la comunicació i la societat, entre d’altres, també han de canviar per tal d’adaptar-se amb èxit a aquestes noves realitats si no volen desaparèixer o diluir-se amb el pas del temps. Internet és una d’aquestes noves realitats del nostre món canviant. Internet és l’instrument i la tecnologia on el llenguatge i el coneixement prenen forma per tal d’obrir noves vies de comunicació, noves relacions entre emissor, missatge i receptor.

Els vins catalans també s’adapten a aquestes noves realitats, cada cop es guanya més presència a internet, ja sigui a través de blogs, de xarxes socials, de wikis; com a través de webs de comerç electrònic de vins o pàgines d’entreteniment sobre els vins. I són els consumidors, els elaboradors, la mateixa administració els responsables de crear aquests nous continguts i faciliten una conversa de tu a tu entre ells; aquesta aproximació d’un món atractiu i propi a un grapat de gent que s’hi mostra interessada i facilita la creació de comunitats al voltant d’aquest producte tan nostrat.

Per aquest motiu, des de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), celebrem les noves iniciatives que incrementen la presència dels vins catalans a internet i que faciliten la seva difusió. Per tant, és una molt bona notícia la posada en marxa d’aquest portal informatiu sobre vins i caves catalans www.vadevi.cat, una web al servei del propi sector del vi, obert perquè cellers, organitzacions relacionades amb el vi, enòlegs, botigues especialitzades, restauració informin sobre el seu dia a dia i es vinculin i es comuniquin amb els seus consumidors i clients.

A l’Incavi apostem per internet; i un exemple ha estat la posada en marxa de la plataforma virtual www.debatdevi.cat; amb la utilització de diferents social media com el Facebook o el YouTube i que s’han introduït de forma natural dins del sector del vi. I ara, després de quasi un any de l’existència d’aquesta plataforma, cellers, empresaris del vi, consumidors, enòlegs… han creat una autèntica xarxa social de relacions per tal d’intercanviar coneixements i experiències per millorar el producte des de totes les seves vessants: la distribució, la qualitat, la relació amb el territori i les noves adaptacions al mercat i als nous consumidors.

Per tant, només em queda desitjar molts èxits a aquesta web i animar a altres empreses a continuar aquesta línia, la de difondre el coneixement i la innovació i adaptar-se a les noves realitats entenent internet com una eina important per dur a terme aquesta finalitat.”

Joan Aguado Masdeu és Director General de l’Institut Català de la Vinya i el Vi

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa