Fa uns dies es feia públic un estudi encarregat per l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OEMV) que deia que només un 8% dels joves d’entre 18 i 35 anys pren vi més d’un cop a la setmana i un 32% ho fa entre un i quatre cop al mes. Segons aquest estudi, més de la meitat dels joves, un 62%, ni tant sols consumeixen vi un cop al mes.

Mala peça al teler pel sector vitivinícola, ja que aquests joves sí consumeixen habitualment cervesa.

Pot prescindir el sector del segment de població entre els 18 i els 35 anys? És més: aquest jovent, s’incorporarà al consum de vi quan siguin més grans o continuaran consumint cervesa i destil•lats d’alta graduació?

El vi ja no és l’única alternativa en begudes alcohòliques com ho era en temps dels nostres pares i avis. Ara la cervesa en mans de grans multinacionals amb molt poder publicitari i de distribució, és una alternativa barata i que està més a l’abast.

No és hora d’oferir productes pensats especificament per aquest sector?

Quin ha estat l’últim fenòmen massiu en consum de vi? Els lambruscos italians barats, llaminers, gasejats i amb poc alcohol, i potser per això mateix, comercials i agradables per als gustos poc formats.

Ja ho sé: els entesos, els elaboradors de vins de qualitat, em deuen voler excomunicar. Però hi deu haver moltes hectàrees de vinya a Itàlia que estan en conreu i molts cellers als que els surten els números gràcies als nostres consumidors joves. I encara els haurem d’agrair que molts dels joves que en prenen, acabin més endavant consumint vins catalans de qualitat.

Ho reconec: les primeres ampolles de vi que vaig pagar de la meva butxaca van ser de Blanc Pescador i de Cresta Rosa. Més endavant, un amic em va descobrir el Mateus Rosé. Ara els lambruscos són molt més barats.

No hi ha cap celler català que vulgui vendre uns quants milions d’ampolles als nostres joves?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa