‘Què seria de Catalunya sense vinya?’. Amb aquesta pregunta s’iniciava la presentació de l’informe “La importància econòmica i social del sector vitivinícola a Catalunya”, en la qual s’ha donat a conèixer algunes dades sobre el món del vi a casa nostra que, segons els responsables de l’avaluació, conviden a l’optimisme.

L’estudi, elaborat per Análisis Financieros Internacionales (AFI) a petició de la OIVE, ha incidit en la singularització i diferenciació que ha aconseguit el producte català, no només en quant a líquid, sinó també en quant a d’altres aspectes directament enllaçats que tenen a veure amb el paisatge i l’aspecte econòmic.

En aquest sentit, hi destaca que el sector vitivinícola té una important transcendència dins l’economia catalana, amb una aportació de l’1,6% del PIB i un valor afegit brut superior als 3.630 milions d’euros anuals. A més a més, incideix l’estudi, és un sector que contribueix a generar el 2% de les ofertes laborals a Catalunya, amb un total de 61.350 persones, gairebé el 60% de les quals corresponent a llocs de treball directes.

D’altra banda, seguint amb altres dades destacades de l’estudi, s’ha compartit que a Catalunya hi ha mes de la meitat de municipis on hi ha registrada vinya, la qual cosa, segons els responsables de l’avaluació, “és un factor clau a l’hora d’arrelar i fixar la població a les zones rurals del país”.

L’estudi s’ha presentat en el marc de la ‘Barcelona Wine Week‘ i ha comptat amb la participació del president i la directora de la OIVE, Ángel Villafranca i Susana García respectivament, i el director de Economía Aplicada de Analistas Financieros Internacionales (AFI), Diego Vizcaíno, així com del secretari general d’Alimentació de la Generalitat, David Mascort.

Vizcaíno ha ressaltat sobretot “el dinamisme demogràfic, la sostenibilitat econòmica i ambiental i la diversificació del sector, que contribueix a generar una oferta de valor complementària”. De fet, ha compartit que en els darrers cinc anys “s’ha registrat un superàvit comercial sostingut derivat de les exportacions catalanes dels productes vitícoles, que a més a més, “són capaços” de competir en mercats molt difícils com l’alemany, el britànic, nord-americà o belga.

Aquesta infografia resumeix algunes de les dades destacades en l’informe, que es pot consultar sencer seguint aquest enllaç.

Nou comentari

Comparteix