VadeVi
Decántalo i Bodeboca s’uneixen en un negoci de més de 35 milions d’euros

El sector del vi en línia a l’estat espanyol acaba de fer un pas endavant. Decántalo, la botiga digital especialitzada en vins, va anunciar fa una setmana a través de Linkedin la compra de Bodeboca, plataforma de venda de vins fundada el 2010 i amb més de 2 milions d’usuaris registrats. L’operació, l’import de la qual no s’ha fet públic, permetrà gestionar un volum de negoci conjunt superior als 35 milions d’euros, segons van confirmar des de Decántalo a diversos mitjans. Aquesta adquisició posaria la marca al capdavant de les compres de vins i escumosos online, i converteix l’empresa fruit de la fusió dels dos portals en un dels catàlegs amb més usuaris i més grans del territori en termes del sector vitivinícola.

Totes dues companyies mantindran la seva independència de marca, equip i identitat, però aprofitaran les sinergies per a créixer i oferir una experiència millorada als seus clients. Aquesta és una de les principals conclusions a les quals han arribat en l’acord d’adquisició. En aquest sentit, la conservació d’ambdues marques pot fer que bona part de la clientela es mantingui. En conjunt, el nou grup aconseguirà els 12 milions d’usuaris actius anuals, consolidant-se com una de les majors comunitats d’amants del vi del territori espanyol i fins i tot d’Europa.

Copes de vi | Foto: Unsplash

Dues empreses destinades a conviure

No és cap secret que la sinergia entre aquestes dues plataformes havia de succeir. De fet, s’havien convertit en les grans competidores a escala estatal. Decántalo, creada el 2010 per Hector Pla i Oriol Ripoll, compta amb 10 milions d’usuaris a l’any i un catàleg de més de 10.000 referències, que exporta a 35 mercats. La seva presència internacional és destacada a Alemanya, França i altres països de la UE. no és una marca especialment fora a l’estat espanyol, que només representa el 25% de la seva facturació. Aquesta empresa va arribar al cim durant la pandèmia, quan els bars i restaurants van haver de tancar i l’única manera de gaudir d’un bon vi era a casa. Per això, el 2020 van duplicar vendes. El 2022 va ser adquirida pel grup francès Le Petit Ballon, encara que va mantenir la seva gestió independent.

D’altra banda, Bodeboca, fundada també fa 15 anys per Greg Bulckaert i Nathanaël Berbessou, va passar a formar part del grup Pernod Ricard el 2019. El seu catàleg té vins de 1.500 cellers de prestigi, més de 9.000 referències i 1.000 destil·lats seleccionats de tot el món. La marca ha aconseguit una gran afiliació a l’estat espanyol, la qual cosa és molt interessant per Decántalo, ja que es podria dir que és un dels seus mercats menys sòlids.

Més notícies
Notícia: Els conills es converteixen en el pitjor problema de la vinya lleidatana
Comparteix
Unió de Pagesos reclama simplificar les declaracions de danys i actuacions més enllà de les batudes nocturnes
Notícia: El míldiu amenaça la verema a la Marina Alta, al País Valencià
Comparteix
En els pitjors casos podria arribar a caure la producció més d'un 90% en les regions de Xaló, Llíber, Alcalalí, Parcent i Benidoleig
Notícia: Catalunya, líder en vi ecològic i de prestigi
Comparteix
Les exportacions de vins embotellats reforcen el seu paper clau en el sector vitivinícola de l'estat espanyol
Notícia: Còctels amb vi: frescor i creativitat ‘made in Catalunya’
Comparteix
Cinc receptes irresistibles amb varietats locals per donar un toc refrescant, aromàtic i sorprenent als teus estius entre vinyes i terrasses

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa