El preu dels productes, també a l’hora de comprar una ampolla de vi, és un dels principals motius que porten el/la consumidor a triar o decantar-se per una marca o una altra a l’hora d’omplir la cistella de la compra. Juntament amb l’etiqueta. Ho diuen estudis de màrqueting i tendències de consum, que en el cas dels vins, també comparteixen que les varietats amb què s’ha fet (o el cupatge) i el territori d’origen són també altres motivacions que porten el comprador a triar i endur-se’n una o l’altra cap a casa.

El preu podria ser perfectament el motiu que fa que el cava més venut a Amazon sigui un producte que tenen a la venda a 2,95 euros. El Cava Brut Nature de Jaume Serra ocupa una destacada posició a la llista de vins més venuts de l’Estat a través d’aquesta plataforma, per darrera de vins del Somontano, Ribera del Duero o La Rioja; això sí, el Brut Nature és el primer vi amb bombolles del llistat.

Sigui o no el motiu principal per la seva compra, el fet de trobar al mercat productes vinícoles a preus tant baixos és una de les principals reivindicacions dels pagesos, viticultors i sector del cava en general, que consideren que amb aquests números es perjudica, d’una banda, la imatge del Cava, però sobretot, fa inviable que el pagès/viticultora pugui viure del camp.

Aquest vi escumós, que surt al mercat sota la Denominació d’Origen Cava, s’elabora a partir de la tríada de varietats tradicionals com són la parellada, macabeu i xarel·lo, i surt al mercat amb 11,5%vol després d’una criança mínima de 12 mesos, segons detallen els propis elaboradors a la web de Jaume Serra. Afegeixen, també, que el producte ha rebut diversos reconeixements, entre els quals, una puntuació de 96 punts al certamen Decanter Asia 2019, i una puntuació de 85 punts sobre cent a la Guía Peñín. En destaquen que aquest és un cava apte per a vegans.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa