Pol Aluja és un jove tarragoní nascut l’any 1994. Després de descobrir el món del vi de casualitat i comença a treballar com a enòleg en diferents cellers, va decidir deixar la feina estable al celler de Capçanes per dedicar-se únicament a la divulgació del vi català a Instagram, Tiktok, i a través dels diferents tasts que organitza.
Aluja explica en una conversa amb Vadevi que després de passar per un parell de carreres que no el motivaven, va pensar a estudiar un grau de tècnic de laboratori. Aparentment, no tenia absolutament res a veure amb el món del vi, fins que en el cicle superior li van demanar que fes una anàlisi completa d’un producte, i en un dinar familiar, amb una ampolla del celler Mas Vicenç a la mà, va decidir que faria el treball sobre aquell vi. Motivat per aquest treball va decidir anar a fer una visita al celler i confessa que per ell en el celler Mas Vicenç li han fet de mentors.
Pel jove tarragoní trobar al món del vi, va ser trobar la unió de tot allò que a ell el motivava, la natura, l’art i la ciència. Quan va entrar en el món del vi i va tenir l’oportunitat de treballar en diversos cellers de diferents denominacions d’origen catalanes va veure una manca de comunicació del sector, i va descobrir que molta gent del seu voltant no bevia vi pel simple fet que “no hi entenien”. Motivat per aquest fet va decidir tirar endavant el seu projecte propi d’Aroma de vi, on pretenia explicar la cultura del vi, sense vocabulari tècnic, a través de xarxes socials i diferents tasts per a grups d’amics o grups familiars.
El nom Aroma de vi no va ser escollit a l’atzar, confessa Aluja, de fet, és el nom d’un joc que preparava per als assistents als seus tasts. Le nez du vin és un joc que tracta d’endevinar diferents aromes del món del vi. Aquesta iniciativa va tenir molt d’èxit entre els seus clients i va poder comprovar que era un fet que el diferenciava de la resta d’organitzadors de tasts, per això va decidir posar aquest nom a la seva marca personal.

Més de 7.000 seguidors a xarxes socials
Tot i que ara per ara només treballa amb Instagram i Tiktok, Aluja ja acumula més de 7.000 seguidors a xarxes socials on els més devots esperen el seu contingut en català i només parlant de vi català. Precisament el català és innegociable pel jove tarragoní. De fet, ell mateix explica que un dels seus objectius quan va començar el projecte era només explicar la cultura del vi català i que té molt clar que així continuarà encara que li ofereixin col·laborar amb cellers de fora del territori català.
Les diferents col·laboracions que ha tingut amb cellers i festivals l’han ajudat a participar en programes de ràdio, com per exemple les seves aparicions esporàdiques amb l’Empar Moliner a Catalunya Ràdio, o al programa del Vermut de Llucià Ferrer de ràdio Flaixbac. La seva parella Tània Sentis, comunity manager de diferents companyies, l’ajuda amb la divulgació a les xarxes socials i és per això que el seu creixement en engagement no s’ha aturat.
Premi Beques Propulsió de la Generalitat de Catalunya
La darrere setmana, el departament de cultura de la Generalitat de Catalunya va atorgar les Beques Propulsió. En unes beques premien diferents creadors de continguts dels mitjans digitals que promocionen el català en el món digital. Aluja s’ha beneficiat d’aquestes beques, ja que el seu projecte ha estat premiat per la diferent comunicació de les 12 Denominacions d’Origen catalanes. Un premi que el fa estar molt orgullós i que com ell comenta, li obre les portes a una nova xarxa de comunicació que és YouTube que fins ara no treballava.