VadeVi
Tret de sortida al tast del jurat del Concurs de Vins de la DO Costers del Segre

La nova edició del Concurs de Vins de la DO Costers del Segre arrenca aquest dilluns amb l’esperat tast del jurat. 140 vins de més d’una setantena de cellers de la Denominació d’Origen han estat els escollits per participar i seran tastats durant aquest matí per professionals del vi. El protagonisme d’aquesta edició, tal com explicava l’organització en un comunicat, se l’emportaran els vins negres, però hi ha categories per a tots els tipus de vins, des de blancs fins a rosats i també escumosos. L’acte compte amb la participació del millor sommelier de Catalunya, Toni Albiol; la gerent de la DO Costers del Segre, Núria Balagué; i el director dels Premis Vinari i responsable de l’organització tècnica del concurs lleidatà, Ramon Roset.

A dos quarts d’onze del matí s’ha donat el tret de sortida a aquest tast a l’Aula Taller de la Seu Vella. Més d’una vintena d’experts han participat en aquest tast. A part d’Albiol, l’organització ha concretat que els altres professionals que han format part del jurat han estat: Josep Belmonte, Demos Bertran, Juanjo Ceresuela, Sílvia Culell, Rafa Gimena, Patrícia de Golferichs, Ramon Grinó, Ric Kenmuir, Jordi Martínez, Conxita Montserrat, Joan Nievas, Montserrat Pascual, Ester Rocaginé, Marià Rosas, Albert Señor, Bruno Tanino, Montse Boldú, i Norma Sevé; així com Pere Campos, president dels enòlegs catalans. Amb el suport de l’equip tècnic i de coordinació dels Premis Vinari i finançat parcialment pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, aquest concurs tindrà els seus guanyadors el pròxim 2 de desembre, que es presentaran tots els resultats del jurat i es farà entrega dels premis.

Paisatge de vinyes de la zona de Costers del Segre | Ruta del vi de Lleida

Uns premis que posen en valor el territori

Segons ha confirmat l’organització, el concurs premiarà primer, segon i tercer classificats en les categories: Blancs Joves, Blancs Criança, Rosats, Negres Joves, Negres Criança, i Escumosos. D’aquesta manera es distingirà el millor monovarietal de raïm Macabeu; i el vi amb major puntuació de totes les categories com a Millor Vi DO Costers del Segre. En darrer lloc, també es reconeixerà una persona o entitat que hagi destacat pels valors de Sostenibilitat i Respecte Mediambiental. En definitiva, la idea principal dels premis es posa en valor el territori que destaca, tal com anunciava el vicepresident del Patronat, Jordi Verdú, per “la qualitat dels vins locals i la seva feina de promoció”.

Més notícies
Notícia: Escalada i vi, el nou tast aventurer del celler Bàrbara Forés
Comparteix
La innovadora activitat busca lligat el paisatge amb els productes del celler i està disponible per a grups de mínim quatre persones
Notícia: S’acaba l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OEMV)
Comparteix
Rafael del Rey, fins ara director, posa en dubte les raons oficials per dissoldre l'entitat: "Les motivacions que he escoltat no són convincents. Anava tot molt bé"
Notícia: Torna la Festa del Vi Novell català a Barcelona
Comparteix
Els jardins del Palau Robert acolliran la vuitena edició d’aquest esdeveniment el 30 de novembre, organitzat per l’INCAVI i el Col·lectiu de Cellers Elaboradors de Vi Novell
Notícia: El vi blanc i els ceps vells protagonitzen la Barcelona Wine Week 2025
Comparteix
En una entrevista el president de l'esdeveniment i de la DO Cava, Javier Pagés, assegura que el sector vitivinícola "ha de ser més competitiu i innovador"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa