VadeVi
El vi blanc i els ceps vells protagonitzen la Barcelona Wine Week 2025

La Barcelona Wine Week (BWW), és considerat un dels salons de referència del vi de qualitat. Any rere any, diferents cellers, empreses i entusiastes d’aquesta beguda es reuneixen en un pavelló de la Fira de Barcelona per parlar de vins. Enguany, però, el triomf de les últimes vegades ha fet que sigui “la major edició de la història”, segons l’organització. El saló reunirà a prop de 1.100 empreses expositores i s’instal·larà per primera vegada en dos pavellons. Entre els principals focus de les discussions que es podran tenir durant la setmana del vi a Barcelona hi haurà el boom dels vins blanc, el protagonisme dels ceps vells i també la clara necessitat d’aposat per la innovació. El president de l’esdeveniment i de la DO Cava, Javier Pagés, ho té clar: “Hem d’avançar a diversificar ampliant mercats, en sostenibilitat i innovació, però també en l’aplicació de les noves tecnologies, enoturisme i comunicació”.

En una entrevista que li ha fet la mateixa Fira de Barcelona, el president de la DO Cava ha recordat la importància que té la Barcelona Wine Week per a tots aquells productors que busquen donar-se a conèixer. Amb l’edició més gran que s’ha pogut veure mai, aquest esdeveniment pretén ser el pol d’unió entre distribuïdors, agricultors i productors. “El sector necessitava un saló de referència, d’àmbit nacional i internacional, de negoci, de compartir coneixement, de deixar empremta, imatge i empremta, d’aprendre, de presentar innovacions, de networking, d’estar a l’última”, assegura Pagés en l’entrevista, qui a més reconeix que la BWW “ha sabut seleccionar i atreure els grans importadors, distribuïdors i compradors de tot el món creant un saló intens en transaccions i negoci rendible per a tots els participants”.

Imatge de la Barcelona Wine Week del 2024 | Foto: BWW

Pel que fa als protagonistes d’aquesta edició, els vins blancs, el president de l’esdeveniment ha explicat que “actualment, la cerca del benestar està portant als consumidors a vins de major qualitat i un canvi en les seves preferències, sobretot de les generacions més joves, evolucionant cap a vins més lleugers, més frescos, que permeten experiències de consum més informals”. És per això, doncs, que Pagés recorda que els vins blancs i els escumosos entren perfectament en aquesta categoria, mentre que els vins negres “s’han vist perjudicats” per aquesta tendència. En el cas dels ceps vells, Pagés ha afirmat que “demostren una capacitat d’adaptació al terreny i a la climatologia que els ha permès desenvolupar un sistema radicular ampli i profund, extraient una gran tipicitat del seu sòl, donant un raïm de major concentració de sabors, complexitat i potencial de millorar en llargues criances”.

La importància del cava “conjuntament”

Tot i que l’entrevista anava dirigida a l’explicació del congrés i el sector, Pagés també ha aprofitat per fer valdre la bona qualitat dels caves catalans, escumosos sota la denominació la qual ell n’és el president. “El cava és un producte molt internacional, el 70% de les seves vendes es produeixen en més de 150 països i és molt benvolgut pels consumidors que busquen espumosos de qualitat”, ha descrit el president de la DO Cava. Ara bé, també ha reconegut que els canvis de tendència poden afectar aquesta beguda i que, per tant, “és molt important la unitat del sector”, una frase que torna a posar sobre la taula la possible tensa situació amb Corpinnat, el grup de cellers que va decidir abandonar la DO Cava i perpetuar una nova categoria amb paràmetres propis.

Més notícies
Notícia: L’etiqueta, l’ham dels vins a les botigues 
Comparteix
Diversos estudis de màrqueting destaquen que les etiquetes tenen un gran impacte a l’hora de comprar un vi, i que permeten apropar aquest productor als consumidors 
Notícia: Arrenca la tercera edició del concurs de vins de la DO Costers del Segre
Comparteix
El concurs compta amb la coordinació tècnica dels Premis Vinari i el tast del jurat se celebrarà dilluns vinent, dia 25 de novembre, a la Seu Vella
Notícia: Quim Gutiérrez i Anna Castillo són els nous ambaixadors de Codorníu
Comparteix
El celler estrena el seu nou espot de Nadal el 25 de novembre sota el lema: 'Celebra avui els moments als quals voldràs tornar demà'
Notícia: De la ciutat a la bota: la història de l’únic vi produït a Barcelona
Comparteix
El projecte social L'Olivera gestiona l'emblemàtic celler barceloní Can Calopa amb l'objectiu de recuperar les varietats autòctones del territori i mantenir-se com a iniciativa de reinserció laboral

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa