El Cavatast, la mostra de caves i gastronomia que organitza l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, ha tancat la 27a edició després de tres dies de mostra que han registrat tant un gran èxit de convocatòria, amb una assistència molt bona, com també una valoració molt positiva per part del públic i també dels expositors i l’organització.
Les primeres dades d’una enquesta realitzada per ‘The Whatsons’ confirmen aquesta consolidació i satisfacció dels visitants amb l’espai, que ha estat valorat amb un 8,6 sobre 10. A més, en comparació amb la darrera edició del Cavatast, un 60% dels expositors destaquen la millora de les sensacions pel que fa al negoci i a la venda, a l’espera de les dades finals. A més, també cal destacar que les vendes de la botiga han augmentat un 40% respecte l’edició de 2022.

Més metres i un públic més ampli i divers
Entre les novetats d’aquesta edició hi havia l’ampliació en metres lineals de l’espai de la mostra, situada per segon any consecutiu al Parc de Lluís Companys; i la creació d’un espai al mateix recinte on es desenvolupessin activitats de tast i maridatge. Aquesta ampliació d’espai i l’organització de més activitats ha aplegat un públic més ampli i divers. És especialment destacable el creixement del públic novell, un terç dels visitants; i del públic d’entre 26 i 34 anys. D’altra banda, un 67% dels enquestats és públic fidel que repeteix any rere any, i un 54% dels assistents prové de la província de Barcelona, un 39% dels quals de Barcelona ciutat i la seva àrea metropolitana.
Nous reptes
D’altra banda, i com cada any, els assistents al Cavatast s’han pogut endinsar al món del cava amb les activitats del Celler de la Fassina de Can Guineu, al mateix espai de la Mostra, i també a visites a caves i cellers. L’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia està satisfet de la gran acollida que han tingut, aconseguint el ‘sold out’ en poques hores i que els planteja un nou repte de cara a l’any vinent, ampliar l’aforament i incorporar més activitats.