VadeVi
La ‘Barcelona Wine Week’ estima un impacte econòmic de 12 milions d’euros
  • CA

La Barcelona Wine Week tanca portes després de tres dies d’intensa activitat al Pavelló 8 de Fira de Barcelona amb una valoració molt positiva per part de l’organització, que celebra “plena ocupació” i haver rebut bones crítiques per part de les empreses i segells expositors. Segons dades compartides en una nota de tancament, Fira apunta que les 828 empreses expositores -que han incrementat en un 27% respecte a l’edició anterior- han exhibit un miler de novetats vinícoles en el llarg dels tres dies de fira. A més a més, com a dada destacada estimen que l’impacte econòmic generat pel saló se situa al voltant dels 12 milions d’euros.

La valoració posa també l’atenció sobre els 20.000 professionals que s’han acreditat a la trobada i insisteix en el valor de les “grans oportunitats de negoci” que s’hi ha generat. Entre els assistents, més de 600 grans compradors internacionals convidats per l’organització procedents de mercats estratègics per a l’exportació de vi espanyol com els Estats Units d’Amèrica, Alemanya, el Regne Unit, el Brasil, el Japó o la Xina, que han participat en al voltant de 8.000 reunions programades amb cellers expositors.

“El millor punt de trobada sectorial”

El president de la BWW, Javier Pagès, subratllava que “en aquesta edició el saló s’ha posicionat contundentment com el millor punt de trobada sectorial per a tots els professionals de la indústria del vi espanyol”. I afegia, que ha esdevingut una “plataforma única de negocis i promoció per al sector, des d’on projectar internacionalment la qualitat, varietat i diversitat del vi del país”.

Per a J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, “aquesta edició ha batut rècords en tots els sentits”, referint-se a participació d’empreses com en el suport i confiança d’institucions, organismes i professionals del sector. “Aquest èxit, deia, constata l’encert en la nostra aposta per impulsar un saló que representi i faci valdre la qualitat i la potència del vi espanyol per a contribuir a la internacionalització de les seves empreses, i al coneixement i consum d’aquest, tant en el mercat nacional com internacional”.

Més de 185.000 copes de vi servides

La nota de valoració també apunta que en el transcurs de la celebració de BWW s’han servit més de 185.000 copes de vi, entre els tastos oferts pels expositors i les organitzades dins de l’extens programa d’activitats del saló. Màsters of Wine com Tim Atkin, Pedro Ballesteros, Norrel Robertson; Andreas Kuback i Álvaro Ribalta; el tastador del rànquing Parker, Luis Gutiérrez; sommeliers convertits en elaboradors o cellerers de renom han configurat el planter del programa de tastos, ponències, taules rodones i debats. 

BWW zero waste

La nota sostenible la posa el fet que el 70% del mobiliari i estands del saló es reutilitza en cada edició i la moqueta és ecològica, diran des de l’organització. En aquest sentit, diuen, com a part de la seva estratègia sostenible, BWW ha col·laborat amb Ecovidrio – que ha recollit més de 21.000 ampolles durant la celebració del saló, el doble que la passada edició- i amb l’Institut Català del Suro, que ha reunit 4.500 taps de suro per al seu posterior reciclatge. 

Organitzat per Fira Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, BWW ha comptat amb el suport de la Federación Española del Vino (FEV), el Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación (MAPA) i ICEX España Exportación e Inversiones. La pròxima trobada ja té data i se celebrarà del 5 al 7 de febrer de 2024, també al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa