VadeVi
‘Hosted Buyers’, així és l’àrea de negoci de la ‘Barcelona Wine Week’
  • CA

La previsió és que en el transcurs dels tres dies se celebrin al voltant de vuit mil reunions de negoci entre expositors i compradors professionals i ara, un cop finalitzi aquesta tercera edició de la Barcelona Wine Week es podran conèixer xifres més definitives; el que encara no se sabrà, a curt termini, és l’abast o l’èxit d’aquestes trobades celebrades amb els cellers i productors de vi participants en la fira.

L’organització d’aquesta cita vitivinícola insisteix en la importància de donar valor a l’àrea de negoci, entenent que aporta un valor afegit i diferencial a l’esdeveniment. Enguany, les xifres oficials parlen de 600 compradors, que provenen de mercats d’àmbit nacional i internacional que entenen com a prioritaris i rellevants per a l’exportació dels vins del país, com ho poden ser per exemple, els Estats Units, Canadà, Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Xina, Brasil o el Japó.

“BWW2023 ha de ser un gran fòrum de negoci i networking que reunirà milers de professionals i decisors de compra de grups de gran distribució, importadors de reconegut prestigi, centres majoristes, distribuïdores especialitzades, detallistes i botigues gourmet“, apunten des de l’organització. A més a més, afegeixen, hi ha confirmat assistència els representants de grans grups de distribució del país, cadenes hoteleres, grans grups de restauració organitzada, i restaurants.

ICEX i la internacionalització

ICEX España Exportación e Inversiones és una entitat pública que té per objectiu la promoció de la internacionalització de les empreses de l’estat així com la promoció d’inversions estrangeres. I per fer-ho possible, disposen aquest 2023 d’un pressupost aproximat de mig milió d’euros.

“Aquesta fira s’ha adonat que per a ser referents han d’invertir en compradors internacionals”, dirà a Vadevi la seva directora María Naranjo, i comparteix que ells mateixos han contribuït a eixamplar la participació amb la invitació d’una cinquantena de professionals a la BWW. N’explica el procés. “Tenim una xarxa d’oficines en més d’un centenar de països i en aquells que es consideren mercats d’interès per un sector o l’altre, es fa proposta de professionals a qui convidar en cada missió”, explica.

A més a més, des de l’ICEX es vol fer un pas més enllà i sumat a l’experiència i contactes que puguin sortir durant els tres dies de fira, s’allarga el programa dels importadors/compradors amb visites sobre terreny. “És la millor manera de tancar el cercle“, apunta Naranjo, perquè “a més a més de tastar els vins que potser acabaran comprant també s’enduen l’experiència de poder conèixer el terrer on hi ha les vinyes i el celler que embotella el producte”.

El destí on faran cap els professionals es decideix a partir d’una convocatòria pública dirigida als Consells Reguladors, que en cas d’optar-hi, hauran d’assumir una part de la despesa de la missió. Enguany, en àmbit català, hi haurà una part d’aquest grup de cinquanta persones que passejarà per terres penedesenques per conèixer millor el procés l’elaboració del Cava.

L’experiència dels cellers

Les valoracions que fan els expositors d’aquest vessant de negoci no és unànime. Hi ha qui ha tingut trobades que d’entrada sembla que puguin prosperar i que els hauria d’obrir portes a nous mercats, d’altres qui dubten que la relació superi el primer correu de contacte. En el que si coincideixen diversos cellers consultats per aquesta capçalera és en la dificultat que s’han trobat per fer una bona gestió de les agendes.

“Els dies previs de la fira se t’obre la possibilitat de concertar fins a quinze entrevistes, però fins que les persones convidades no accepten o rebutgen la trobada, la cita queda penjada i al celler no se’ns obre la possibilitat de tocar altres portes”, comparteixen. A més a més, diran, “no sempre et trobes amb persones que prenen decisions”, i això fa que d’entrada puguin marxar interessats, però que quan traslladen les propostes víniques o d’origen a les empreses d’origen, l’eufòria inicial quedi reduïda a res.

Més notícies
Foto: BWW
Bones sensacions i optimisme en l’estrena de la ‘Barcelona Wine Week’
Comparteix
Els cellers aprofiten l'esdeveniment per presentar algunes novetats en la seva gamma de productes
Cinc motius per no perdre’s la ‘Barcelona Wine Week’
Comparteix
Fira de Barcelona bull aquests dies d'activitat, però també la capital catalana que veu com les persones assistents hi pernocten, mengen i aprofiten el temps lliure per gaudir d'activitats d'oci
Foto: BWW
Barcelona exerceix un cop més de capital del vi
Comparteix
Tot a punt perquè del 6 al 8 de febrer el recinte de Montjuïc aculli la tercera edició de la 'BWW'

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa