VadeVi
Es referma l’anualitat de la BWW que torna del 5 al 7 de febrer de 2024
  • CA

La Barcelona Wine Week referma la seva voluntat anual. Així ho ha confirmat l’organització aquest matí en el marc d’un esmorzar de premsa en el qual s’ha fet el primer balanç d’aquesta tercera edició que tot just està tenint lloc a la capital catalana.

Javier Pagès, director de la BWW, ha fet una valoració global “molt positiva“, apuntant algunes xifres que van apuntant el camí de la consolidació d’aquesta “com la fira de referència del sector vitivinícola espanyol”. Ha parlat de l’increment d’expositors, de les múltiples possibilitats pel negoci i de les més de 20 mil acreditacions que s’han registrat sumant els tres dies de mostra. Pagès també ha insistit en la importància que té que la BWW obri el calendari de fires del vi en l’àmbit europeu. “És un bon moment perquè tant compradors com cellers puguin acabar la programació de l’any en curs, apuntava, i això pensem que és un valor afegit molt important”, compartia Pagès.

Amb ell a la trobada amb premsa, Maria Naranjo de l’ICEX i José Luis Benítez, de la Federación Española del Vino, FEV, insistien en el programa d’importadors i compradors internacionals que estan participant aquests dies a la fira. Parlen de més de 1.800 persones procedents de “mercats estratègics i prioritaris pel sector del vi espanyol”, com poden ser els Estats Units, Canadà, el Japó o països nòrdics europeus. “Els hosted buyers representa un valor diferencial respecte a altres fires”, apuntava Naranjo.

Créixer en qualitat i ampliar pavellons

Tornant a les xifres, la fira ha registrat enguany un increment generalitzat respecte a edicions anteriors, també en expositors. Se saben amb camí per fer, deia Pagès, perquè encara hi ha certes absències a la fira que els agradaria esmenar, referint-se a alguns cellers o projectes estatals que no hi participen.

“Potser encara no veuen el valor en negoci o en l’impacte que pot tenir aquesta fira en la seva estratègia”, apuntava. Així i tot, esperen veure’ls sumar-se a l’esdeveniment en les pròximes edicions. En aquest sentit, i responent a aquesta voluntat de creixement, deia, s’han plantejat poder incrementar l’espai expositiu, obrint-se, si cal, a altres pavellons de la fira de Montjuïc. “Volem seguir creixent, però sempre amb seny i sempre prioritzant la qualitat per sobre del volum“, ha conclòs.

Foto: BWW

Per cert que coincidint també amb el segon dia de l’esdeveniment, s’ha anunciat les dates de la propera cita amb el vi a Barcelona: la quarta edició de la Barcelona Wine Week tindrà lloc del 5 al 7 de febrer de 2024.

Més notícies
Foto: BWW
La ‘Barcelona Wine Week’ estima un impacte econòmic de 12 milions d’euros
Comparteix
Aquest dimecres 8 de febrer ha tancat portes la tercera edició de l'esdeveniment que ha reunit més de vuit-centes empreses del vi al recinte Montjuïc de la capital catalana
Foto: BWW
‘Hosted Buyers’, així és l’àrea de negoci de la ‘Barcelona Wine Week’
Comparteix
En el marc de la fira s'ha convidat a uns 600 compradors i importadors per facilitar contactes als expositors que els permeti entrar vins a nous mercats
Foto: BWW
Bones sensacions i optimisme en l’estrena de la ‘Barcelona Wine Week’
Comparteix
Els cellers aprofiten l'esdeveniment per presentar algunes novetats en la seva gamma de productes

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa