Bet Díaz és la directora de Cellers Carol Vallès. Aquest projecte, iniciat ara ja fa més de 25 anys, ha anat consolidant-se no només per la qualitat dels seus productes sinó, també, per la imatge que ha aconseguit projectar a l’exterior, al públic i, al cap i a la fi, al consumidor. Gran part d’aquesta feina s’ha fet a les xarxes socials i, a la gala d’enguany dels Premis Vinari, la seva tasca va ser reconeguda amb el premi Wine Palace a les Millors Xarxes Socials 2023.

“Un equip petit però molt actiu
“Nosaltres, com a celler petit”, comença Díaz, “volem mostrar-nos tal com raja”. Però això, alerta, no vol pas dir que no hi hagi “molta feina” a l’hora de pensar estratègies, a quin públic es vol arribar i com arribar-hi… Essencialment, però, afirma que volen transmetre “proximitat, familiaritat, que som un equip petit però molt actiu” i “on tots fem de tot”.
Aquesta no és només una característica de la imatge de marca de Carol Vallès a les xarxes socials. Aquesta part “tan propera i tan personal” que, com reconeix Bet Díaz, “les xarxes permeten transmetre molt bé”, també és “com fem l’enoturisme i com anem a vendre les ampolles”. La proximitat, doncs és clarament “un valor de marca” que al celler intenten potenciar tant com poden.
Fidels a la imatge i a la manera de treballar
La naturalitat, ja ho deia Oscar Wilde, és una de les postures més difícils de mantenir. És per això que a Carol Vallès treballen i pensen molt bé com la transmeten, sent fidels a una imatge i a una manera de treballar mentre, alhora, s’intenta arribar al públic que ja tenen i al nou que puguin aconseguir. A més, és clar, també han de donar cabuda a l’enoturisme, que té un públic, i a les ampolles, que en tenen un altre. “Són dues potes diferents que hem de cuidar”, resumeix Díaz.

És per això que la mateixa Bet es dedica més a fer la cobertura de les ampolles, mentre la Natàlia Boada s’encarrega més de la part d’enoturisme. Tot plegat, però, acaba sent, en les seves paraules “un treball en equip que es fa amb una sabata i una espardenya”. Tot s’ha de fer de manera senzilla. El celler, al cap i a la fi, no és gaire gran, i és per això, recorda la seva directora, que no tenen “‘shootings’ de foto constants”, ni tampoc “grans pressupostos”.
És per això que la seva estratègia, l’única que els pot funcionar, és “esgarrapar moments per treballar assumptes concrets”, “calendaritzar molt bé les publicacions” i també, és clar, “analitzar qui ens mira i qui no”. Entre el resultats d’aquesta feinada hi tenim aquest Premi Vinari Wine Palace 2023 a les Millors Xarxes Socials.

“Aquesta manera de ser directes arriba a la gent”
Un reconeixement que Bet Díaz admet que la va “sorprendre molt”: “no m’ho esperava, no perquè no fem una bona feina, o si més no ho intentem, sinó perquè a la gala hi havia tants cellers tan reconeguts, tan més grans que nosaltres, amb pressupostos de màrqueting i comunicació 10 cops superiors…”. A alguns d’ells, fins i tot, els han estudiat. “De sobre sents el teu nom i penses que al teu voltant hi ha cellers a qui admires moltíssim i que fan una comunicació boníssima”.
Potser al final aquesta “proximitat i familiaritat” és el que els ha ajudat a trobar el que necessitaven: “aquesta manera de ser directes arriba a la gent”.
