VadeVi
Catalunya tindrà un nou distintiu per certificar l’origen d’aliments i begudes

Els productes alimentaris fets a Catalunya tindran a la seva disposició, ben aviat, un distintiu que n’acreditarà l’origen. El Govern està preparant aquesta etiqueta amb l’objectiu de començar a distribuir-la durant el primer trimestre de 2023, segons ha avançat el secretari d’Alimentació, Carmel Mòdol, després de reunir-se amb la Taula del Cava. A més d’aquest producte, la pera de Lleida o la poma de Girona seran entre els aliments i begudes catalans que podran lluir aquest distintiu.

“Estem treballant per presentar l’any vinent aquest distintiu que empararà la producció alimentària catalana”, confirma el Secretari a Vadevi; “serà d’ús voluntari pels productors i elaboradors i els que compleixin el podran incorporar”. Tot plegat, dirà “forma part de l’estratègia alimentària del Govern”.

Un marca que diferenciarà el cava català

Mòdol ha apuntat que serà una “marca paraigua” voluntària i que englobarà tota la producció alimentària del país que sigui “de qualitat”. El secretari d’Alimentació ha recordat que, en el cas del cava, ara només es distingeix segons una DO d’abast estatal i que, per tant, no garanteix que el producte sigui d’origen català. És per això, entre altres motius, que l’aparició d’aquesta nova etiqueta anirà acompanyada d’una “campanya massiva” per tal que els ciutadans la coneguin i aprenguin a reconèixer-la.

No serà tan específic com el d’un Consell Regulador“, respon Mòdol a la pregunta si aquest segell podria suposar una segmentació o divisió de l’actual DO, que ara dona cobertura als cavistes d’àmbit estatal. El que si farà, afegeix, és “permetre que tothom sàpiga que tots els caves que neixen en territori català s’han fet aquí”.

“Accions obligades” contra el “frau”

En una atenció als mitjans a Vilafranca del Penedès que ha estat recollida per l’Agència Catalana de Notícies, Carmel Mòdol ha assegurat que aquest nou logotip es troba a la “fase final” de la seva preparació i que la voluntat és que sigui un mecanisme que acrediti “que aquell producte és català”. El secretari d’Alimentació ha afegit, a més que davant de situacions de “frau” hi ha “accions obligades” que l’administració ha de dur a terme per evitar que algunes empreses s’aprofitin de “les escletxes del sistema per tenir beneficis”.

Per a Mòdol, doncs, aquesta acció pot ajudar a incrementar el compromís dels ciutadans amb la producció agroalimentària del país, que ha considerat que és una “garantia” d’abastiment per al futur.

Més notícies
L'any 1986 es delimiten les zones de producció de la 'la Regió Determinada del Cava'

El cava, l’única denominació sense origen

El 1959 s'introdueix la paraula 'cava' a les etiquetes per primer cop i, d'aleshores ençà, múltiples esdeveniments han provocat que la seva DO donés cobertura a tots els productors d'àmbit estatal
:  - Mobile

Els cellers de fora de Catalunya només arriben al 5% del mercat del cava

La DO és estatal però la immensa majoria dels cellers són catalans | El sector va produir 252 milions d'ampolles el 2021
:  - Mobile
Javier Pagés continuarà al capdavant del Consell Regulador de la DO Cava

El president del Cava, sobre la candidatura espanyola: “No importa l’origen dels vocals”

L'actual president del Consell Regulador, Javier Pagès, podria repetir mandat els propers quatre anys
:  - Mobile
Copes de cava

Espanya es cola a la DO i tindrà veu i vot sobre el futur del cava

La coalició d'elaboradors d'Almendralejo i Requena aconseguirà una de les tres vocalies del Cens B i els catalans 'Viticultors del Cava', les altres dues que hi havia en joc
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa