El Cava mira al món per promocionar-se

El considera un mercat estratègic i hi dirigeix noves campanyes, entre les quals, un nou concepte educatiu virtual anomenat "360 graus del Cava"

El Cava està present en més de 100 mercats mundials i és un dels producte amb DO que més s’exporta, amb un total de 151 milions d’ampolles venudes durant el 2020. Aquest posicionament internacional fa que el Consell Regulador vegi el món com un mercat estratègic i hi activi diverses accions promocionals.

Actualment, la Denominacio d’Origen té en marxa una campanya de màrqueting, vigent durant tot el 2021, que se centra en programes educatius dirigits a l’àmbit professional i al consumidor final, marcant presència en mercats clau com ara Estats Units, Regne Unit i Japó. Aquesta campanya té com a objectiu conscienciar i fomentar el consum del Cava com a vi escumós de qualitat per acompanyar qualsevol menjar en qualsevol ocasió.

Uns objectius que l’entitat aconseguirà mitjançant la introducció i implementació d’un nou concepte educatiu virtual anomenat “360 graus del Cava”. Aquest programa permetrà impulsar activacions comercials, de mitjans i de consum en els mercats dels Estats Units i Regne Unit, mentre s’executen campanyes de màrqueting de la mà d’un important grup d’influenciadors reconeguts a les xarxes socials.

La DO Cava vol sumar la veu de cares conegudes a la promoció del producte  |DO Cava

“360 graus del Cava” incorporarà un programa complementari d’accions personalitzades dirigides al canal de la restauració, a través del Cava Discovery Week i al canal retail col·laborant amb una de les cadenes minoristes amb major selecció de vins de el món als Estats Units (Wine.com). L’objectiu és el de donar visibilitat als atributs del producte: un vi escumós elaborat pel mètode tradicional, a partir de varietats de raïm autòctones, versàtil amb maridatges i la criança en ampolla… Les activitats programades inclouen: una sèrie de seminaris comercials educatius, degustacions per a consumidors, esdeveniments de maridatge amb una selecció premium de Caves, col·laboracions amb mitjans de comunicació i campanyes redaccionals.

Pedro Ballesteros MW, Álvaro Ribalta MW, altres Masters of Wine, Ferran Centelles, Jamie Goode i el Xef Jonah Miller de Huertas NY són, entre molts d’altres, alguns dels professionals que formen part d’aquesta campanya aportant la seva visió i coneixements sobre el Cava a tots aquells curiosos que desitgen aprendre més sobre la singularitat dels vins amb bombolles.

La nova Cava Academy

Entre les accions internacionals també hi ha el llançament de la Cava Academy en línia. La primera convocatòria ha tingut una bona acollida, donant l’oportunitat als professionals del sector d’aprofundir els seus coneixements des de qualsevol part de món. Aquesta plataforma formativa, disponible internacionalment, té per objectiu divulgar el coneixement del Cava arreu del món i formar professionals a partir d’un programa exclusiu que tutoritzen Masters of Wine i sommeliers.

Nou comentari