Fa dies que el sindicat Unió de Pagesos assenyala les grans empreses i en especial Henkell Freixenet com a algunes de les principals responsables de la caiguda dels preus del raïm, així com de provocar la pitjor crisi per al viticultor català de la història.

No només això, sinó que entenen que aquestes males pràctiques en quant a la valoració econòmica de les collites arrosseguen d’altres empreses o cooperatives a posar el preu també a la baixa al qual pagaran el quilo de raïm als seus associats. Tot plegat, més enllà de fer “insostenible” el treball del viticultor, diran, també contribueix a desprestigiar la imatge del producte, afectada també per decisions relacionades amb la seva comercialització.

Precisament en aquest sentit comercial, el sindicat ha compartit i denunciat recentment una imatge on es veien ampolles de Cava i Prosecco de Henkell-Freixenet, de costat per costat, en un lineal de supermercat.

“Amb aquest tipus d’accions estan confonent encara més el consumidor“, apunta Josep Marrugat, responsable nacional del sector de la vinya i el vi del sindicat. “Perquè està clar que qui compra Freixenet associa la marca amb el Cava, i aquest Prosecco, malgrat ser escumós res té a veure amb l’elaboració ni tan sols amb les exigències que reclama el producte de doble fermentació ni pel que fa a l’origen, ni a la importància que es dona als rendiments màxims, entre moltes d’altres coses”, denuncia Marrugat.

“Ni de bon tros! Mentre que el cava està fermentat en ampolla amb majors costos d’elaboració i pagat pressumptament a 30 ct/Kg al pagès d’aquí, l’escumós d’una denominació italiana sense fermentació en ampolla es paga als pagesos italians entre 80 ct i 1,20 €/Kg”, diuen en el post.

Són dos productes diferents que pel fet de posicionar-los com una mateixa cosa fa que encara es banalitzi més el Cava”. “I per rematar-ho, sentencia, el Prosecco s’està venent a un preu més car”.

Nou comentari

Comparteix