VadeVi
Freixenet celebra 20 anys com a soci del Pacte Mundial de Nacions Unides
  • CA

El Grup Freixenet celebra que fa 20 anys que és soci fundador del Pacte Mundial de Nacions Unides. L’any 2002, la companyia va ser el primer grup vitivinícola que es va adherir a la Xarxa Espanyola del pacte, i ara reafirma el seu compromís, així com amb l’Agenda 2030 i amb l’assoliment dels Objectiu de Desenvolupament Sostenible, amb la publicació del seu informe de progrés de 2021, posicionant-se un cop més al capdavant de la Responsabilitat Social Empresarial.

El vicepresident i CEO de Freixenet, Pere Ferrer, va declarar a través d’una nota de premsa que és “un plaer” presentar aquest nou informe de progrés, el del vintè aniversari. “Com a socis fundadors”, va recordar, el grup ha renovat la seva participació i compromís en aquesta iniciativa i també amb el seus principis i amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Pere Ferrer, vicepresident i CEO de Freixenet | Grup Freixenet

“Un fort compromís” amb el desenvolupament sostenible

Així, després d’un any marcat per la recuperació de pandèmia, Freixenet ha continuat treballant, ja sigui participant en iniciatives empresarials, com la prova pilot de transport ferroviari de mercaderies; o solidàries, com la col·laboració amb la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments per ajudar les persones afectades per l’erupció del volcà Cumbre Vieja de l’illa de La Palma.

La Sustainability Officer del Grup Freixenet, Glòria Martí, explica que la companyia té un “fort compromís” tant amb els ODS com amb l’Agenca 2030 en tres eixos fonamentals: canvi climàtic, economia circular i biodiversitat, però sense oblidar ni els seus aspectes socials ni els de governança.

Freixenet ha fet una prova de transport de cava amb tren de Catalunya a Alemanya | Freixenet
Freixenet ha fet una prova de transport de cava amb tren de Catalunya a Alemanya | Grup Freixenet

La reducció d’emissions més enllà del propi Grup

Així, el compromís de Freixenet s’estén per tots els grups d’interès i per tota la cadena de treballadors, consumidors, clients, socis comercials i proveïdors amb qui treballa. Per exemple, explica Martí, s’ha creat un grup de treball en economia circular per calcular i reduir l’impacte de l’envàs. El vidre, per exemple, suposa un 89% del pes de cada palet, i és per això que col·laborar amb proveïdors, especialment amb vidreres, és tan important.

Aquesta és una de les accions que està duent a terme el grup per reduir les emissions del que s’anomena l’Abast 3, és a dir, per minimitzar la petjada de carboni no només de l’activitat directa sinó també la dels proveïdors. Tot i que en un sector tan atomitzat com el del vi la capacitat de canviar les coses és “limitada”, afirma Glòria Martí, també reconeix que “si algú té una mica de força” són les grans empreses com la mateixa Freixenet.

Des d’un punt de vista global, explica Martí, els informes que el grup ha anat fent pel Pacte Mundial durant les darreres dues dècades són el millor exemple de com ha evolucionat a nivell de reducció d’emissions de CO2, de generació de residus i també pel que fa al seus consums tant d’aigua com d’energia.

Gloria Martí, Responsable de Medi Ambient del Grup Freixenet | Freixenet
Gloria Martí, Responsable de Medi Ambient del Grup Freixenet | Freixenet

Accions per conscienciar i beneficiar els treballadors

L’acció del Grup Freixenet, però, va més enllà. Per tal de continuar treballant en polítiques que ofereixin la millor versió de la companyia, també duu a terme una tasca de conscienciació i sensibilització en matèria de sostenibilitat amb els treballadors, implantant estratègies d’organització, digitalització i desenvolupament de programes de captació i retenció de talent per educar els diversos grups d’interès en matèria de responsabilitat social.

Com explica Martí, a Freixenet “fa més de 20 anys que es fa gestió ambiental” i que, per tant, les operacions estan “molt integrades al dia a dia dels treballadors”. Tot el personal nou es forma en matèries diverses –seguretat alimentària, prevenció de riscos laborals– i, si es detecten necessitats específiques, es creen formacions per posar-hi remei a través de la plataforma eAcademy de què disposen tots els treballadors.

Finalment, a més, la plataforma ‘Benestar i Salut’ del Grup Freixenet també dóna la possibilitat als seus treballadors de millorar la seva salut i la seva qualitat de vida, oferint formacions sobre nutrició, com evitar lesions amb una bona postura a la feina o com millorar la qualitat del descans, que també formen part dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa