L’empresa alabesa Vidrala és la quarta productora d’envasos de vidre d’Europa Occidental, i té vuit plantes de producció a quatre països. La seva mida, i la seva importància en el seu sector, és el que fa especialment rellevant el darrer objectiu de sostenibilitat que s’ha proposat: ser la primera que fabrica ampolles de vidre amb zero emissions de gasos d’efecte hivernacle.

Un marc de treball ambiciós

Fa pocs dies, la companyia va anunciar l’aprovació dels seus Science-Based Targets (SBT), és a dir, el seu marc de treball per reduir emissions i ser, en aquest sentit, un exemple de sostenibilitat en el sector a través dels seus projectes presents i futurs. L’ampolla amb zero emissions seria un pas importantíssim per l’empresa però, més enllà d’això, els SBT de Vidrala es marquen altres metes, com ara la reducció de les seves emissions no només als abasts 1 i 2 (47%) sinó també a l’abast 3 (28%) d’aquí al 2030.

Amb tot això, Vidrala vol, un cop complerts els objectius, ser l’empresa de vidre més sostenible del món, cosa que no només ajudaria molt a combatre el canvi climàtic sinó que, molt probablement, li aconseguiria nous clients amb qui comparteixen aquest compromís.

Una de les fàbriques d'envasos de vidre de Vidrala | Cedida
Una de les fàbriques d’envasos de vidre de Vidrala | Cedida

Múltiples àrees de treball

Entre les accions concretes més destacables hi ha el projecte que l’any passat va desenvolupar l’envàs de vidre més sostenible del món fent servir biocombustible (juntament amb Glass Futures) o la instal·lació d’una xarxa de calefacció urbana al voltant de les seves instal·lacions de Milà. Aquest darrer sistema no només està millorant la qualitat de l’aire de la zona i estalviant les emissions de 3.000 tones de CO2 a l’any sinó que, a més, proporciona energia sostenible a la població local. Això, però, no és tot, sinó que entre els objectius també tenen l’explotació d’alguns dels forns de vidre més sostenibles del món, inversions pioneres en una logística més respectuosa amb el medi ambient, la col·laboració amb proveïdors d’avantguarda…

Per a la presentació dels SBT, Vidrala va comptar amb la consultora mediambiental Carbon Intelligence, que va destacar com l’empresa té un “programa innovador” que demostra que és possible “un canvi ambiciós” en un sector dels considerats difícils de descarbonitzar. Els seus objectius, de fet, han estat validats per la Science Based Targets initiative (SBTi), que uneix el Carbon Disclosure Project, el Pacte Mundial de l’ONU, l’Institut de Recursos Mundials i el Fons Mundial per a la Natura.

Vidrala vol ajuntar la transició a una economia baixa en carboni i un impuls al seu negoci | Vidrala
Vidrala vol ajuntar la transició a una economia baixa en carboni i un impuls al seu negoci | Vidrala

Beneficis ambientals i econòmics

El director de sostenibilitat de la companyia, Fiacre O’Donnell, va destacar que els SBT són “l’estàndard de referència reconegut mundialment” pel que fa a l’acció climàtica de les empreses i es va mostrar satisfet de l’aprovació dels objectius. A més de “protegir la nostre gent i el planeta”, va afegir, els SBT serviran per “crear llocs de treball” i preparar el negoci “pel futur”. El mateix CEO de l’empresa, Gorka Schmitt, va concloure que Vidrala “té el poder de fer el bé” i que ha de treballar per ser “comercialment viable” en un món cada cop més orientat al medi ambient, unint la sostenibilitat i el benefici econòmic.

Nou comentari

Comparteix