L’històric vermut Perucchi, de Badalona, ha passat a mans d’un grup d’inversors liderats per Jean-Noël Reynaud, fundador i conseller delegat de Magellan & Cheers. Així, segons avançava ‘La Vanguardia’ i ha pogut confirmar Vadevi, es vol que aquesta empresa, fundada per l’italià Augustus Perucchi l’any 1876, sigui a partir d’ara la base d’un nou grup internacional del sector de les begudes alcohòliques.
Una llarga història i una crisi que semblava superada
En tot aquest temps, la companyia ha passat per moments alts i baixos. El pitjor va ser, probablement, quan el 2017 va entrar en concurs de creditors. En aquell moment, la unitat productiva va ser venuda a dos empresaris catalans, Àlex Soler i Eduardo Flo Vidal-Ribas, que tenien experiència en el sector gràcies al seu treball en empreses com Martini & Rossi, Bacardí i Codorníu. El seu bon fer va fer remuntar l’empresa i estabilitzar-la.
A dia d’avui, la fàbrica de Badalona conserva uns 20 treballadors en plantilla i unes vendes per un valor lleugerament inferior als 5 milions d’euros. No obstant això, una empresa d’una mida relativament petita com aquesta necessita una distribució molt precisa, i això requereix disposar d’uns recursos econòmics de què els fins ara propietaris no disposaven. És per això, per assegurar que creixi de la manera que pot fer-ho, que Soler i Vidal-Ribas han venut l’empresa al grup d’inversors liderat per Reynaud.
Una empresa perfecta per a les intencions dels nous propietaris
Ara, Magellan & Cheers vol construir damunt seu un grup europeu de producció i distribució de vermuts, esperits i licors de qualitat, que mantinguin la seva vinculació amb la terra d’origen i que puguin créixer com a part d’una estructura més potent. En declaracions a ‘La Vanguardia’, Reynaud ha explicat com, a més, hi ha una “forta tendència” a consumir marques petites, de quilòmetre zero. A més, també hi ha un interès cada cop més gran dels consumidors pel “medi ambient i la sostenibilitat”.
En aquest sentit, Perucchi és una empresa ideal perquè, com explica el mateix Reynaud, té “un ADN, una identitat” que la fan “idònia pel que buscàvem”, tant pel prestigi i l’arrelament d’una marca amb una història tan llarga com pel seu potencial de creixement. De fet, els dos propietaris anteriors no es desvincularan de l’empresa sinó que, a més de la quantitat rebuda per la venda, que no s’ha fet pública, continuaran liderant-la amb els recursos aportats per Reynaud i els seus associats.
Els objectius que s’han establert són certament ambiciosos: quadruplicar els seus ingressos durant els propers cinc anys mentre, paral·lelament, Magellan & Cheers busca altres empreses semblants per adquirir i sumar-les al nou grup.