Vins vinents s'obre al públic també a través d'internet

!--akiadsense-->

Vins Vinents es va posar en marxa el novembre de 2019, fruit de la voluntat manifesta de l’INCAVI i l’AVC d’organitzar un gran congrés sectorial per proposar estratègies de futur amb la mirada als propers 10 anys. El simposi va engegar amb l’acord del Consell Assessor de l’INCAVI, format per les dotze denominacions d’origen catalanes, JARC, Unió de pagesos, Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, AECAVA, ACC1Ó, Prodeca i els Departaments d’Agricultura, Empresa i Coneixement, Salut i Cultura de la Generalitat de Catalunya.

A través de trobades presencials i telemàtiques, quatre grups de treball han estat debatent els reptes i oportunitats del vi en cada un d’aquests àmbits durant el 2019 i 2020. Els grups de treball han estat: Organització del Sector, on es debat sobre normativa, coordinació, autogovern, vertebració del territori, rendibilitat del sector, etc; Economia i Mercats, sobre sobre tendències, cadena de valor, distribució, canals de venda i diversificació econòmica, etc; Recerca, desenvolupament i Transferència Tecnològica sobre el canvi climàtic, l’economia circular, la salut, la sostenibilitat, etc. i Comunicació i cultura del vi amb aspectes com l’enoturisme, els mitjans de comunicació, els joves i el vi, els continguts, internet i els valors del vi, etc.

El passat dilluns, 11 de gener, es van presentar les conclusions i recomanacions al Consell Assessor de l’INCAVI i aquest dilluns s’han presentat a la premsa.

En una roda de premsa telemàtica, en la que han participat el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, i el president de l’Associació Vinícola Catalana, Valentí Roqueta, han presentat les conclusions i recomanacions que s’han recollit en el procés participatiu “Vins Vinents. Debat i reflexió estratègica per al futur de la vinya i el vi a Catalunya 2020-2030”

Valentí Roqueta ha destacat que la situació derivada de la pandèmia ha ajudat a evidenciar el que és important i que Catalunya ha de ser conscient de que el vi és un element important per definir la seva identitat.

Salvador Puig ha agraït el treball i l’esforç fet pels diferents grups de treball i que s’ha creat dins del Consell Assessor de l’INCAVI un Comitè de Seguiment de les conclusions a les que s’ha arribat en aquest simposi per tal d’assegurar que es posin en pràctica.

Les principals idees força que han sortit del simposi són:

  • Reforçar les estructures del sector:
    • Crear un marca comú
    • Reforçar la participació del representants del sector
    • Definit estratègies per arribar al públic jove
    • Potenciar l’enoturisme
    • Millorar la rendibilitat
  • Millorar la coordinació i la transferència de coneixements
    • Potenciar la R+D+T
    • Potenciar la transferència de coneixements
  • Professionalitzar la comunicació del sector del vi
    • Incrementar els recursos destinats a la comunicació
    • Generar notícies

Durant aquest any 2021 s’hi aprofundirà en la mesura que les condicions ho permetin i les prioritats es decidiran de manera participativa tot i que ja s’ha anticipat alguna de les recomanacions derivades del simposi com la de promoure conjuntament el vi català, que s’ha traduir en la campanya de comunicació “Gaudeix del que és bo #vicatalà”. Si la situació sanitària ho permet durant aquest any es vol convocar un gran acte presencial, que serveixi de cloenda del simposi i d’altaveu de les seves conclusions.

Puig també ha anunciat que una de les mesures que es podrien dur a terme, si arriben els fons europeus que ho permetin, és la creació de La Casa del Vi Català a Barcelona, un projecte llargament reivindicat per l’Associació Vinícola Catalana (AVC) amb l’objectiu que es converteixi en el “quilòmetre zero” del sector vitivinícola del país.

Nou comentari