VadeVi
Una ampolla de fibra de lli per a vi i licors convenç un gegant francès
  • CA

La startup Green Gen Technologies, de Tolosa de Llenguadoc, ha aconseguit seduir el gran grup francès Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), que l’ha acollit al seu viver d’empreses i que vol que, el 2024, disposi d’una fàbrica on produeixi uns 30 milions d’ampolles de fibra de lli cada any.

Un projecte responsable i sostenible que serveix d’exemple de com la innovació verda està cridant cada vegada més l’atenció de les empreses més grans del sector del vi i, en aquest cas, també dels licors i els productes de luxe. Fundada el 2017, Green Gen Technologies s’ha integrat a la que a dia d’avui és la incubadora empresarial més gran del món, i pot participar al programa de suport integral de LVMH, a més de reunir-se amb les 75 marques que integren el gegant francès.

Els envasos de Green Gen estan fets de fibres de lli trenades i resina d’origen biològic, amb una petjada de carboni molt petita. A més, les proves han demostrat que són aptes per a tot tipus de vins tranquils, escumosos i també licors. Tot i que el seu contracte amb LVMH havia de durar fins el gener, els ha estat prorrogat sis mesos més perquè puguin continuar desenvolupant el projecte.

Les ampolles de Green Gen podrien ser milions d’aquí a ben pocs anys | Green Gen Technologies

A més, aquesta gran empresa, afirmen els responsables de Green Gen en un article publicat a ‘La Tribune’, no és l’única que s’ha interessat pel seu envàs ecosostenible, sinó que altres companyies del món ho han fet. “Estem responent a una demanda real de l’economia verda”, expliquen. És per això que un productor francès de conyat i una empresa de vins d’Occitània ja s’han convertit en clients de Green Gen.

Per satisfer tota aquesta demanda, però, l’empresa haurà de créixer molt ràpidament. Enguany obrirà el seu primer taller de producció a Tolosa de Llenguadoc, on farà entre 45.000 i 50.000 ampolles de conyac i vi pels seus clients. A partir de 2023, però, s’espera que s’ampliï per arribar a gairebé el mig milió d’ampolles anuals i, després, al milió.

L’empresa també ha creat una cantimplora per a ús particular | Green Gen Technologies

Poc després, el pla és construir una planta que funcioni amb energia renovable pròpia i que pugui arribar a produir 30 milions d’ampolles anuals. Per a això, però, caldrà que recapti diversos milions d’euros en inversions. Tot i el que els números semblin molt ambiciosos, 30 milions són un 1% de l’exportació total de vins francesos, sense comptar els licors. Així doncs, des de Green Gen creuen que encara podrien créixer moltíssim més i arribar arreu del món.

A dia d’avui, el cost d’una ampolla és d’entre 3 i 3,50€, però la producció a gran escapa el farà a caure a menys de la meitat, uns 1,20€, que tot i això continuarà sent entre 2 i 3 vegades el cost de producció d’una ampolla de vidre. En paral·lel, però, també ha desenvolupat un segon producte, una ampolla de fibres de fusta i resina per a ús individual i que, en aquest cas, té una vida útil més llarga que la clàssica cantimplora metàl·lica. Es començarà a comercialitzar aquest mateix mes de març a un preu aproximat de 28€.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa