!--akiadsense-->
La segona Cimera del Cava que s’ha celebrat aquest dimarts a Vilafranca del Penedès ha tornat a mostrar la bona sintonia de tot el sector, pagesos, cellers i elaboradors de vi base, però sense concretar quines són les mesures que es prendran per evitar una verema crítica com la de l’any passat.
Tot i que des del primer moment la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, que ha estat la impulsora d’aquesta trobada de sector, ha asegurat que s’ha d’aconseguir anar a l’arrel del problema de la crisi del cava, el que és cert és que totes les mirades estan posades en la propera verema. La crisi va esclatar quan es van oferir preus de 30 cèntims per quilo de raïm, una xifra igual a la que es va pagara l’any 1998.
De fet a les portes de l’edifici Àgora, que és on s’ha fet la reunió que ha estat multitudinària, hi havia penjades tres pancartes reivindicatives sobre el preu del raïm.
!--akiadsense-->
Viticultors i elaboradors s’han mostrat units i esperançats però cap d’ells ha especificat quines són les mesures que s’hauran d’adoptar per aconseguir equilibrar l’oferta i la demanda.
Els pagesos calculen que de cara a la propera verema hi haurà un estoc de prop de 100 milions de litres de vi base per fer cava que no tenen sortida al mercat el que obligarà de nou a fer un ajust de preus per tal que els números acabin sortint.
!--akiadsense-->
Per aconseguir aquest equilibri “caldrà que tothom hi posi de la seva part” ha assegurat la consellera Jordà, però l’hermetisme sobre com es farà ha estat total. Fonts de la reunió consultades per Vadevi asseguren que de fet no s’ha parlat de res en concret en aquest sentit i s’han emplaçat totes les parts a una nova trobada a principis de març per definir exactament què és el que caldrà fer.
De moment, tant l’administració, com les dues patronals del cava, l’Institut i Pimecava es mostren molt satisfets de com s’està negociant una sortida. I tothom està molt esperançat en el fruits que haurà de donar el Pla Estratègic aprovat a final d’any pel Consell Regulador del Cava que ha de permetre segmentar i prestigiar aquest producte.