La DO Cava triplicarà el pressupost en comunicació “per millorar la seva imatge”

La comunicació, l’aposta per la zonificació per distigir els caves Premium i un increment de les inspeccions, són els pilars de la nova presidència de Javier Pagès a la DO Cava

Javier Pagès és el nou president de la DO Cava

Javier Pagès i el secretaria de la DO Alexandre Comellas | M.R.F.

“Estem fent un estudi estratègic amb les marques per saber on estem, el que som i el que volem mostrar”. Així ho anunciava el nou president de la Denominació d’Origen Cava, Javier Pagès en un esmorzar amb premsa en el que ha detallat a gran trets quines seran les línies que vol desenvolupar en el seu nou càrrec.

En un parell d’anys, la DO Cava podria crear subzones en funció de la gamma d’escumosos que s’elaborin amb raïm d’una vinya determinada. Abans però, segurament a partir de l’anya 2019, els caves elaborats amb unes vinyes que hagin tingut un control més estricte es podran indicar a l’etiqueta com a ‘Premium’.

Així ho anunciava Pagès que aterra al capdavant del consell regulador en un moment que confessa “convuls”. Assegura que es tracta de “trobar un missatge propi amb els trets diferencials del cava. Un discurs que es pugui adaptar als escumosos de més qualitat i també als més bàsics”.

I per garantir que el “discurs” que s’expliqui a les etiquetes és real, es reforçaran les inspeccions. “Dotarem als mecanismes de control de més recursos, i hi destinarem més diners per certificar que tot el que hi ha a les etiquetes és autèntic” afegia.

Recursos que també s’incrementaran en l’apartat de comunicació i promoció que serà la tercera de les potes on es sustentarà la presidència de Javier Pagès al capdavant de la DO Cava. Es triplicaran els 800.000 euros que es destinen actualment. Diu Pagès: “el cava té una DO que és molt important i no pot ser que no ho comuniquem amb la importància que li pertoca. Estem en procés de recerca per poder comunicar de la millor manera possible la nostra singularitat, i en el cas del mercat interior (Catalunya i Espanya) no es tracta de vendre més sinó de millorar la nostra imatge”.

D’on sortiran els diners?

Les propostes de l’equip de Javier Pagès preveuen un increment de recursos pel que fa a les inspeccions i als mecanismes de control en general i també en l’apartat de comunicació i promoció. Aquests diners no s’ha especificat amb concreció d’on sortiran perquè encara s’està estudiant, però si que avancen que el fet d’haver canviat l’estatut legal de la denominació, que des del mes d’abril passat és un Corporació de Dret Públic, els donarà un cert marge de maniobra per poder arribar a acords que els permetin dotar-se de més recursos econòmics.

“Haurem de mirar on som més febles” apuntava Pagès que afegia “no vol dir que tothom (elaboradors i productors dins de la DO) hagin d’aportar més diners, però sí que és cert que alguns actors estan per sota del que s’està fent a altres denominacions d’origen”.

Un 2018 de creixement en valor i no en ampolles

A les portes de Nadal, el president preveu una bona campanya, “segurament millor que la de l’any passat”. De moment les xifres dels primers nou mesos de l’any apunten a que es mantindran les mateixes xifres de l’any passat que per Pagès és una “bona notícia perquè durant tres anys havíem estat estancats i l’any passat vam incrementar un 3%. Espero arribar a 252 milions d’ampolles”.

De moment el mercat dit ‘interior’ Catalunya i Espanya, han reduit el nombre d’ampolles però en canvi d’ha incrementat el valor, el que apunta a un increment de consum de caves de gamma més alta mentre a l’exterior es mantenen les xifres. Crida l’atenció la millora del mercat alemany que en els primers nous mesos de l’any presenta un increment del 7’5% en valor respecte l’any passat.

En la mateixa trobada amb mitjans el nou president de la DO s’ha referit a la competència del prosecco com a una ‘oportunitat i un repte’ però no ha volgut valorar que Freixexent l’estigui comercialitzant.

Nou comentari