Aquests dies i fins diumenge 24 de juliol s’està celebrant a Califòrnia el Festival Napa Valley, i enguany per primer cop ha donat la benvinguda a una delegació catalana. Entre els representants, membres de l’Agència Catalana de Turisme entre els quals la seva directora general Marta Domènech, alguns cellers catalans i marques de luxe del país. L’objectiu de la visita, promocionar Catalunya com a destinació de referència per al segment prèmium i els amants de l’enogastronomia.

Convidats pels organitzadors del Raimat Arts Festival previst pels dies 15 i 16 d’octubre a Lleida i que també es presenta a Napa, les marques que participen en l’expedició catalana son els cellers Raventós Codorniu (Raimat i Artesa), Família Torres, Perinet i Caves Suriol. Així mateix, La Roca Village hi promociona la seva experiència de compres i gastronomia entre el selecte públic americà reunit al festival de Califòrnia.
Elena de Carandini, presidenta de la Fundació Comunitària Raimat Lleida i organitzadora del Raimat Arts Festival, entén que “tenir presència a l’exclusiu festival de Napa és una gran oportunitat per ajudar a augmentar la notorietat de Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència a Europa. Estem molt contents d’haver contribuït a propiciar aquesta visibilitat, que a la vegada ajuda a donar un impuls al territori, seguint els objectius que perseguim des de la Fundació Comunitària Raimat Lleida“.

El Raimat Arts Festival serà segons els organitzadors una “experiència artística multisensorial” que neix amb una finalitat transformadora. Durant els dies 15 i 16 d’octubre, dates de l’esdeveniment, es fusionaran els màxims exponents de la música clàssica i diferents expressions artístiques, amb la gastronomia i l’enologia, i tot amb l’objectiu de generar un impacte positiu en el seu entorn.