Born Rosé Barcelona Brut 2020, de Born Rosé, es va alçar amb la Medalla Gran Or al millor escumós rosat elaborat pel mètode Granvas o Charmat a la cerimònia d’entrega dels premis Barcelona Rosé International Bubbles Awards, que va tenir lloc el passat 5 d’abril en el marc de la Barcelona Wine Week. ‘Vadevi’ ha parlat amb Ferran Vilà, cofundador de l’empresa juntament amb Jana Robles, sobre el seu projecte i què significa per a ells haver rebut aquest reconeixement.

Vilà destaca que els Barcelona Rosé van ser “dels primers llocs” on van presentar el seu rosat escumós i que rebre aquest premi els ha fet molt contents. No obstant això, el cofundador de Born Rosé afirma que aquest brut era “una aposta” feta juntament amb els enòlegs i que sabien “que funcionaria”.

Born Rosé Barcelona Brut 2020

“Buscàvem una cosa concreta. El vi base és de cava, de Pinot Noir, però coneixent-lo vam pensar que amb el mètode Charmat i protocols molt ben definits podia mantenir la frescor i els tocs de fruita vermella sense envelliment ni que decaiguessin els matisos”, explica. Vist el resultat, Vilà considera que ho han “aconseguit”. El mercat, diu, també ho ha vist així, ja que l’ha rebut “molt bé” malgrat que, al principi, reconeix que “costa una mica d’explicar”.

Born Rosé és un projecte jove, que va fer les seves primeres passes el 2019. Si primer van treure un rosat tranquil, després es van atrevir amb l’escumós. Vila recorda com el gènesi de l’empresa i de la marca va ser pensar que els “encanta” el món del vi però van detectar que “una part del mercat” no se sentia identificat amb el posicionament de la majoria de cellers i marques. Això també té un paper important en la seva elecció dels rosats “més ben valorats a altres països” que no pas al nostre.

Born Rosé és un projecte jove i amb un concepte diferent dels cellers tradicionals | Born Rosé

Així, tot i que els vins base que compren són de les DO Penedès, Cava o Terra alta, estan fora de DO perquè “no ens volíem lligar a cap territori sinó a la ciutat de Barcelona”, i per això van treure el Born Rosé i la seva parella amb bombolles. Volien crear “una marca lligada a l’estil de vida de Barcelona”, sortint d’uns valors més “tradicionals” que els agraden molt però que no encaixen amb el seu projecte.

Aquesta diferència d’actitud es veu en alguns altres trets distintius de la marca com, per exemple, una aposta decidida pel vi en llauna. “Des que vam començar teníem molt clar que en treuríem”, afirma Ferran Vilà. “Si tens molts anys d’història pot ser difícil canviar”, considera, mentre que amb una empresa nova “és més senzill”. “Sense una història al darrere ens podíem aventurar a tot”, sentencia.

Born Rosé

Tot i que hi ha vins “de sempre” en llauna que han funcionat, Vilà destaca l’avantatge que tenen com a marca nova i, també, que “els blancs i els rosats” encaixen molt més que els negres ja que, tot i que coincideixen en la “comoditat” del format pel consum d’una sola persona, a l’hora de posar-se al costat de la competència, és a dir, de la cervesa i els hard seltzers, un negre pot resultar més difícil de triar.

Vols tastar els escumosos rosats dels premis Barcelona Rosé? El dia de Sant Jordi els podràs trobar al Palau Robert.

Nou comentari

Comparteix