Ara fa nou anys, durant les retransmissions televisives de les campanades de cap d’any que acomiadaven el 2012 i donaven la benvinguda al 2013, l’equip de màrqueting d’Estrella de Galicia va aconseguir desplaçar el cava, per primera vegada a la història, com a protagonista del  brindis de cap d’any.

A La Sexta, la presentadora de televisió Sandra Sabatés i el cuiner Alberto Chicote, feien xocar les seves ampolles de cervesa després de menjar-se els raïms. A Antena 3, eren el presentador Carlos Sobera i l’actriu, model i presentadora de televisió Paula Vázquez qui també celebraven amb cervesa l’arribada del nou any. 

Un any després la situació encara va anar a pitjor, la periodista i presentadora de televisió Anna Simón, la vigent Reina del Cava coronada tres mesos enrere a la Plaça de l’Ajuntament de Sant Sadurní, protagonitzava el brindis de cap d’any d’Antena 3 amb la cervesa Estrella de Galicia. El seu contracte amb la marca de cervesa estava per sobre del seu jurament de defensa i enaltiment del cava que havia fet.

La indústria de la cervesa, econòmicament molt més potent que la indústria del cava, va fer una exhibició de muscle econòmic i va aconseguir arrabassar al cava el protagonisme, contra nature, del brindis de cap d’any a les televisions. Van vèncer però no van convèncer. 

Tot i la íntima satisfacció dels que des del 2004 odiaven tot allò que tenia a veure amb Catalunya per poder observar com es menystenia una tradició atribuïda als catalans, la de brindar amb cava, el brindis amb cervesa es va quedar amb un pur muntatge televisiu que segurament no van seguir, ni segueixen, el propi comitè de direcció d’Estrella de Galicia en els brindis que han anat fet per celebrar el cap d’any. Bàsicament perquè sota el punt de vista de les harmonies gastronòmiques no s’aguanta per enlloc.

El temps ha anat passant i aquestes ferides a la vanitat del sector de les bombolles s’han normalitzat fins al punt que, a costa d’anar-ho fent any rere any, han deixat de ser notícia. Però els responsables de màrqueting d’Estrella de Galicia, sota l’objectiu de recerca de noves fórmules per augmentar el consum del seu producte, de donar-li una volta a les tradicions i perseverant en el camí que van iniciar ara fa, gairebé una dècada, han comprat per aquest cap d’any, el del 2021, el brindis amb la seva cervesa a Antena 3, La Sexta, Telecinco, Cuatro i Televisión de Galicia (TVG).

Amb això guanyaran notorietat de marca i continuaran essent una de les marques més recordades del cap d’any, però per molts recursos que hi dediquin, no assoliran mai que les persones amb un mínim de bon gust i amants dels plaers gastronòmics brindin el cap d’any amb cervesa. Ni amb l’Estrella de Galicia, ni amb cap. No és només un atemptat a la tradició, sinó un autèntic exercici de mal gust. I sota el punt de vista de l’art del maridatge i l’harmonia entre menjar i beure, combinar raïms i cervesa és una autèntica aberració.

Us desitjo un bon any a tots, fins i tot, als que brindin amb cervesa!!

Nou comentari