Sembla que amb això, també vivim el dia de la marmota. Cada cop que es presenten moments on ens crida el consum -penso en les festes nadalenques o ara coincidint amb la revetlla de Sant Joan-, ens arriba a la bústia de casa el fulletó d’ofertes del supermercat de torn, cridant l’atenció sobre productes de la més alta qualitat a preus absolutament regalats. Imagino que ens volen facilitar que gaudim de la gastronomia i els vins en dies especials. D’acord. Podríem dir que és dels principis del màrqueting? No sé què dir…

Fa poques hores ho denunciava un company a les xarxes: un d’aquests fulletons posa en oferta escumosos catalans amb importants descomptes, partint de preus que malauradament ja estan sota mínims. No per ser una reivindicació històrica, perd valor que el pagès, viticultor, hereu del paisatge, cuidador de vinyes familiars s’hagi de guanyar la vida amb les ampolles de vi tranquil o escumós que treu al mercat. Fem-nos només una pregunta, o millor dues: és així, rebentant preus, com volem prestigiar i guanyar reconeixement dels nostres vins al mercat? És així com volem que incrementin les vendes a Catalunya i al món?

Una sommelier alemanya comentava ara dinant que som afortunats, perquè a Catalunya s’hi fan escumosos excel·lents. Hi estic d’acord. Però jo, no vull més de bombolles d’oferta que ofeguin el gran sector de vins que tenim.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa