Codorníu firma íntegrament la recepta original del nou Spritz 0,0%, un aperitiu creat pel seu equip d’enologia, elaborat a partir de vi escumós del celler i procedent de raïm propi, al qual s’aplica un procés de desalcoholització per a obtenir una beguda sense alcohol. Es tracta d’un aperitiu de color taronja intens, amb notes cítriques i cereals que aporten un perfil fresc i aromàtic. En definitiva, manté el caràcter inconfusible d’un spritz en una nova versió sense alcohol i en format llest per a servir.
El llançament de Codorníu Spritz 0,0% amplia, doncs, la gamma de begudes sense alcohol del grup per adaptar-se així als nous gustos del consumidor. Segons les últimes dades de NielsenIQ, les begudes no alcohòliques van créixer un 5,7% en valor a l’Estat espanyol durant el primer trimestre de 2026. Aquesta tendència també es reflecteix en el consum fora de la llar, ja que segons dades de CGA by NielsenIQ, prop del 30% dels consumidors espanyols declara beure menys alcohol en l’hostaleria que fa un any.
El nou producte arriba poc després de la presentació dels resultats anuals del grup Raventós Codorníu a Barcelona, a finals de setembre. El líder del grup, Sergio Fuster, ja va anunciar que era clau la innovació per adaptar-se als nous gustos del consumidor. Així, segons ja va apuntar, la seva estratègia de producció implica incrementar els vins sense alcohol, que representen un 2% del negoci i també explotar la bona acceptació de les combinacions llestes per a servir.
És el cas del nou spritz de la casa, perquè està pensat per a servir-se ben fred en una copa de vi amb gel abundant i un tall de taronja i marida bé amb tapes, formatges, adobats i fruita seca, però també en plats lleugers i cuina internacional.
Amb aquest llançament, Codorniu continua desenvolupant la seva plataforma “Celebrem-nos Més”, una invitació a celebrar grans i petits moments, també amb opcions sense alcohol.


