La Barcelona Wine Week (BWW) acollirà 1.266 cellers de tot l’Estat. Decidits a ser l’esdeveniment de referència pel vi espanyol, l’organització amplia d’un a dos pavellons la fira i augmenta el nombre de cellers que hi participaran. Tot sota la premissa de la indiscutible lluita per convertir-se en referència internacional, sense perdre de vista, però, la diversitat de tots els territoris convidats. Amb una inversió de 600.000 euros en convidar compradors d’arreu del món, l’organització de la Barcelona Wine Week augura una edició rècord, amb més de 24.000 visitants i 10.000 metres quadrats de vins, tastos, ponències i experts.
“Anticipem que serà un gran èxit”, explica Javier Pagés, president de l’esdeveniment vitivinícola i de la DO Cava. En la roda de premsa de presentació de l’edició aquest dimarts, Pagés ha assegurat la implicació de molts professionals en aconseguir l’èxit de la fira, que no només busca presentar-se com un esdeveniment referencial a escala estatal, sinó també internacional. És per això, que els grans esforços d’aquesta edició han anat lligats a ser un aparador per als compradors i expertes internacionals. En total més de 770 compradors internacionals han estat convidats a participar en la fira i, per conseqüència, els cellers que hi siguin presents tindran més possibilitats de fer tractes internacionals. A més, al voltant d’un miler de compradors nacionals també es passejaran pels dos pavellons de la BWW amb les mateixes aspiracions que els estrangers: ampliar la seva cartera de clients.

En total, doncs, l’organització ha confirmat que es preveu que hi hagi unes 13.000 reunions que suposaran un nou rècord per a la fira. Paral·lelament, l’augment fins a les 81 DO participants també conforma un front que intenta ser unitari, ja que segons els organitzadors pot ajudar molt a exposar una imatge clara del vi espanyol. Així doncs, el creixement de la inversió en compradors i l’ampliació de la fira per aquesta edició del 2025 busquen que la Barcelona Wine Week “faci el salt”, en paraules de la directora de la fira, Céline Pérez.
La participació d’or catalana
Catalunya no juga un paper independent, ja que l’organització exigeix certa harmonia i imatge conjunta entre tots els territoris convidats. Ara bé, la realitat és que els catalans són els que més representació tenen a la fira i aglutinen un total de 326 cellers, un creixement d’un 9% en comparació a les dades del 2024, quan hi van participar 299 empreses del sector. És evident, doncs, que els catalans aprofiten les jornades per crear vincles internacionals i continuar posicionant el producte de manera clara. Pel que fa a altres territoris de l’Estat, tots han augmentat la seva participació en l’esdeveniment i, de fet, Catalunya és el territori que menys ha crescut respecte del 2024. Si bé és cert, però, continua sent l’únic que sobrepassa el llindar dels 300 cellers participants en aquesta edició.