La jove influencer catalana Marta Clot, més coneguda a les xarxes socials com @ladelsvins, on ja acumula més de vuitanta-dos mil seguidors a Instagram, s’ha iniciat en el món de l’elaboració de vins, amb un ancestral elaborat només amb Pansa Rosa, de la DO Alella amb l’ajuda del celler Alta Alella.
Aquesta no és la primera vegada que Clot posa el seu granet de sorra en l’elaboració d’un vi. L’anyada anterior, el 2023 va posar en marxa el projecte elaborant el seu primer vi que en aquella ocasió va ser un monovarietal de Sumoll, de la mà del celler vins l’Apical de la DO Penedès. En va elaborar només 250 ampolles que van ser tot un èxit, ja que a través de la seva pàgina web en va vendre gairebé el 100% en menys d’una setmana. Aquest fet és el que la va motivar a tirar el projecte endavant, i enguany, fent-lo més personal, més gran i arribar a la producció de 1993 ampolles convencionals i 50 màgnums que pretenen comercialitzar principalment a través de la web de Clot i de petites botigues arreu del territori.
A Clot, com a qualsevol professional del món del vi, la motivava el fet de viure tot el procés d’elaboració del vi des de la vinya fins a arribar a servir l’ampolla, per això va tirar endavant el projecte. Encara que hi va haver dubtes sobre com aproximar-se a la seva idea, va tenir clar en tot moment que el que faria seria un Ancestral, ja que considerava que era el producte ideal per apropar el món del vi al seu públic més juvenil, perquè és un producte molt alegre, fresc i refrescant.
La influencer de vins explica que és un ancestral diferent, atrevit, amb caràcter i amb molta importància al fet de deixar-li les mares del vi, un fet que per a ella el fa molt característic, ja que quan reps una ampolla d’aquest producte, la reps amb un manual d’instruccions de com degustar-la; la principal és remenar lleugerament abans d’obrir. Tal com descriu Clot, volen donar-li tota la importància i complexitat que aporten les mares del vi i que el públic final no se les deixi perdre. De fet si se segueixen les instruccions a simple com d’ull ja es pot comprovar com canvien completament d’aspecte guanyant una tonalitat molt més intensa de la que acostumen a tenir els Ancestrals rosats.

Primera presentació del producte davant del públic
Aquest passat dijous 5 de desembre va fer la primera presentació del producte davant del públic final, va tenir lloc a la botiga Ostrya Celler del Ferrer de Granollers, localitat de residència de Clot.
Per a Clot va ser un èxit, ja que de 18 a 20:30 van passar una setantena de persones a tastar el producte i a conèixer la influencer. A més, van venir seguidors tant de la comarca com de Barcelona, com del Maresme, amb una principal afluència de gent força jove que va fer sentir a Clot orgullosa del seu projecte, ja que un dels seus principals objectius era apropar el món del vi a la gent jove.
El que més la va sorprendre i satisfer va ser la quantitat de gent que se li va apropar dient que no havia tastat mai un ancestral i ella mateixa reconeix que van sortir entusiasmats. Després de l’èxit d’aquest dijous el que té clar Clot, és que hi haurà més presentacions de l’estil que anunciarà a través del seu compte d’Instagram.
El projecte de tot un equip
La influencer de vins no ha estat sola en tot el procés, a banda del Mike, la seva parella i company habitual per la creació de contingut, ha comptat amb la col·laboració de la Mireia Pujol, directora del celler Alta Alella i tot el seu equip per a l’eboració del producte.
Per al que fa el disseny de les etiquetes ha comptat amb la col·laboració de l’Oriol de Narravins, un dissenyador gràfic, plenament involucrat al món del vi a través del Instagram @narravins i del podcasts els més frescos. Amb qui també van decidir tot el packaging del producte, que inclou un manual d’instruccions i un adhesiu amb la eslògan orgull de mares.