Cada cop hi ha més oferta de cursos que asseguren un grau d’especialització molt precís. A l’Escola d’Enoturisme de Catalunya aquesta forquilla de continguts respon a una àmplia experiència formativa i a professorat especialitzat, que es complementa atenent les necessitats i demandes de professionals del sector de l’enoturisme al mercat laboral. La realitat és que cada cop hi ha més demanda d’aquests perfils i els percentatges d’ocupació dels estudiants que es formen al centre vilafranquí continuen sent gairebé del 100%.

Una altra de les particularitats dels cursos té a veure amb l’amplitud de públics que poden optar a la formació. Persones en actiu que volen reforçar coneixement, persones que volen començar un nou camí vinculat a l’enoturisme, o també formacions dirigides a les persones que actualment es troben en situació d’atur, són autònoms o han patit un ERO-ERTO.
Entre aquests últims, destaca el de Certificat de Professionalitat de Sommelier (740 hores, presencial, i amb una vuitantena d’hores de pràctiques) i el de Venda de Productes i Serveis Turístics, en el qual l’alumnat adquireix competències relacionades amb crear, comercialitzar i gestionar productes i serveis turístics de l’entorn local, amb coneixement de l’anglès, i amb l’objectiu de poder gestionar unitats d’agències de viatges o altres entitats equivalents. Tot plegat, a través d’una mirada global, però també específica en enoturisme, oferint l’especialització que el sector demana. A tall d’exemple, en el mòdul d’anglès podran aprendre vocabulari específic del món del vi com ara elements descriptius, elements del celler, entre d’altres.

En el cas d’aquesta última formació, el curs de Venda de Productes i Serveis Turístics s’inicia el 20 de febrer i s’allarga fins al 26 de juliol d’aquest mateix 2024, amb un còmput total de 670 hores de durada, de les quals 120 són pràctiques professionals a diverses entitats turístiques. D’aquesta manera, l’alumnat no només podrà implementar els coneixements assolits, sinó que també els posarà en contacte amb la realitat del sector.
- Calendari teòric del curs: del 20 de febrer al 26 juliol 2024.
- Horari: de 8:30 h a 14:30 h
- Modalitat: presencial
- Calendari de pràctiques: les 120 hores de pràctiques es podran realitzar durant els mesos d’agost, setembre, octubre, novembre i desembre.
Aquests són els mòduls formatius:
- Promoció i venda de serveis turístics.
- Productes, serveis i destinacions turístiques.
- Assessorament, venda i comercialització de productes i serveis turístics.
- Gestió de sistemes de distribució global (GDS).
- Comunicació i atenció al client en hoteleria i turisme.
- Processos economicoadministratius en agències de viatges.
- Gestió d’unitats d’informació i distribució turístiques.
- Processos de gestió d’unitats d’informació i distribució turístiques.
- Processos de gestió de qualitat en hoteleria i turisme.
- Anglès professional per a turisme.
El detall de la informació del curs es pot consultar seguint aquest enllaç; i la preinscripció, directament a través d’aquest formulari.

Un curs 100% subvencionat
Aquest curs va dirigit prioritàriament a persones Demandants d’Ocupació (DONO), malgrat que reserva un 30% de les places per a persones treballadores en actiu, autònomes, o bé que estiguin en ERTO o en ERO. Per accedir-hi, hauran d’haver superat el batxillerat o COU, si l’estudiant ve de l’antic pla d’estudis, o disposar de qualsevol altre Certificat de Professionalitat de nivell 3. També s’acceptarà qualsevol titulació superior a les mencionades.
El curs està 100% subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i té un 100% d’inserció laboral. Segons dades contrastades del centre, tots els alumnes que han acabat el Certificat de Professionalitat com el cicle formatiu s’han inserit al mercat laboral. De fet, acompanyant aquesta sortida, l’Escola posa a disposició de l’alumne un servei d’orientació laboral des d’on s’estudia cada perfil professional, se li dissenya un itinerari de professionalització, i se’l pot posar en contacte amb ofertes de treball existents a la borsa de treball que gestiona el mateix centre.
Parlant de mercat laboral, un últim apunt amb relació a l’ampli ventall sortides professionals que ofereix, com per exemple, per a treballar com a tècnic/a de vendes en agències de viatges, al departament de reserves en qualsevol empresa turística, en departaments d’enoturisme, com a intermediador/a turístic/a o com a professional del departament de reserves o botiga en un celler, entre d’altres.
Aquestes formacions es realitzen en col·laboració amb el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i permeten disposar de Certificats de Professionalitat reconeguts.