VadeVi
Barcelona Wine Week: xifres a l’alça que demanen ampliació d’espai el 2025

952 cellers i 73 denominacions d’origen i marques de qualitat, representant el total (17) de territoris productors de vi de l’Estat espanyol, i sent Catalunya la que encapçala el rànquing de participació amb vora les 300 empreses del país. Més de 7.200 m2 d’exposició; una setantena de ponències i 160 ponents ompliran la setmana pròxima el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, convertit del 5 al 7 de febrer en la Barcelona Wine Week. Són xifres que es posen sobre la taula pocs dies abans d’arrencar la quarta edició i que ja permeten a l’organització fer un balanç “molt positiu” de l’esdeveniment, insistint en l’arrelament i la consolidació d’una cita que s’ha convertit, diran, en “ineludible” pel sector.

Els responsables de la Barcelona Wine Week

Aquest últim dimarts de gener se n’ha fet la presentació oficial a WITO Euroselecció, a Barcelona. Entre els ponents, Celine Pérez, directora de la BWW, ha estat precisament qui posava les dades sobre la taula. “Obrim amb ple total, un 15% més en xifra d’expositors i de metratge“, apuntava. De fet, aquest creixement sostingut des de la primera edició ja fa plantejar canvis i l’organització projecta una ampliació d’espai de cara a l’any vinent, a l’edició de 2025, que permeti donar cabuda a “l’alta demanda d’empreses interessades” a participar-hi. “Aquest èxit, identifica Pérez, ens obliga a créixer, però sempre mantenint la nostra aposta per un esdeveniment prèmium focalitzat a generar negoci de manera efectiva”.

Sumat a l’oferta expositiva i a les ponències, la Barcelona Wine Week serà punt de trobada de compradors, importadors i distribuïdors d’arreu del món. Dels vint mil visitants professionals que hi esperen, uns 650 vindran de “països estratègics” per a l’exportació del vi estatal, convidats per la mateixa fira i l’ICEX, que de nou, esdevé un dels grans aliats del saló. Vindran professionals dels Estats Units, Alemanya, Canadà, Països Baixos, el Regne Unit o la Xina. “Decisors de compra” de cadenes de supermercats o distribuïdors que se sumen a un miler de compradors nacionals atrets per l’organització a través del seu programa VIP Buyers. La previsió, diran, és que durant els tres dies de fira s’hi puguin celebrar més d’11.000 reunions de negocis.

“Estem entre els principals estats productors i elaboradors, ara cal que donem a conèixer la qualitat del producte”, afegia María Naranjo, directora de la Industria Alimentaria de l’ICEX. “Des de la pandèmia, hem vist canvis importants al mercat del vi: és cert que hem baixat en vendes, tant en volum com en valor, però la tendència marca que baixem més en volum i això demostra que els vins espanyols continuen millorant la seva imatge”. “Necessitem una marca de país potent, i la BWW esdevé el perfecte aparador per donar-la a conèixer i reforçar-la”.

La BWW celebra enguany la 3a edició i té voluntat de quedar-se i créixer | Foto: E.V.

3 grans àrees i 70 tastos i ponències

El saló s’estructura en tres àrees. BWW Lands, amb els cellers organitzats per DO i altres segells de qualitat, BWW Brands i BWW Complements&Tech i BWW Collectives i BWW Impulse, on hi haurà la presència de petits projectes i microcellers.

BWW comptarà amb més de 160 professionals, entre els quals, Masters of Wine, sommeliers, crítics i elaboradors que analitzaran els grans reptes i macrotendències del sector, alhora que guiaran tastos de producte. En aquesta edició, l’eix temàtic central aprofundirà en l’ús de recipients singulars per a elaborar el vi, des d’àmfores a antigues almàsseres de pedra, i entre els ponents, hi seran el Master of Wine Fernando Mora (DO Aragó); els elaboradors Dominik Huber i Sara Pérez (DOQ Priorat); Almudena Alberca, primera i única dona espanyola Master of Wine; o els tres últims guanyadors del concurs Millor Sommelier d’Espanya, reunits en un “tast inèdit”. La diversitat de materials per a la criança també serà protagonista en l’espai Wine Tasting Journey by #alimentosdespaña, on es podran degustar 70 vins elaborats i envellits en recipients singulars.

Altres sessions destacades seran les de Peter Richards, Master of Wine i un dels més reconeguts comunicadors del vi del Regne Unit; Beth Willard, de la revista Decanter; el crític Tim Atkin, amb el seu primer informe sobre els vins elaborats a Catalunya; o el tast que dirigirà el sommelier i periodista Ramon Francàs sobre “Els 10 magnífics de la D.O. Ribera del Duero’” que recorrerà vins de cellers com ara Pago de los Capellans, Vega Sicilia, Pago de Carraovejas o Aalto.

L’espai BWWHub oferirà sessions sobre sostenibilitat, tendències, internacionalització i digitalització. Destaquen les dedicades a l’adaptació al canvi climàtic; a l’aplicació de la Intel·ligència Artificial; a l’auge del consum de vi sense alcohol o a l’excel·lència com a motor de posicionament internacional.

Barcelona Wine Week, a Fira de Montjuïc
Cartell anunciant les dates de 2024 | Foto: BWW

El vi i Barcelona

De nou, coincidint amb el saló torna, en aquest cas del 2 al 7 de febrer, BWW Likes The City!, amb l’objectiu un any més de convertir Barcelona en capital del vi. Més de 20 restaurants, bars i enoteques oferiran menús especials i tapes maridadas. Entre ells, Citrus, La Venta, Nectari, Topik, La Balsa, Via Veneto, Bolero Bar o ABaC. A més, enguany BWW Likes The City estrena Hotel Wine Fest, tres rutes per hotels emblemàtics de la ciutat en els quals es podrà gaudir de tastos i maridatges especials.

BWW compta amb la col·laboració de la Federació Espanyola del Vi (FEV); el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA); el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme; ICEX España Exportació i Inversions i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya. També rep el suport de Cajamar, el grup financer de la banca cooperativa a Espanya.

Més notícies
Notícia: La Barcelona Wine Week torna reunir els millors vins de l’Estat
Comparteix
Se celebrarà del 5 al 7 de febrer de 2024 i hi seran presents més de 850 cellers de 70 DOs
Notícia: La Barcelona Wine Week obre portes per fer de la ciutat la capital del vi
Comparteix
La segona edició de la fira acull 650 empreses d'arreu del món i té una àmplia representació del sector vitivinícola estatal

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa