“La fira Barcelona Wine Week tornarà a batre rècords en la seva edició 2024″. Així de contundents es mostren els organitzadors d’aquesta fira vitivinícola que tornarà al febrer de l’any que ve a omplir el palau 8 de la Fira de Barcelona. La previsió, afegeixen, és superar els 850 cellers expositors, els 70 segells de qualitat representats i els 6.700 m² d’exposició, que suposa l’increment d’un 8% respecte a l’última edició.
“Estar gairebé plens a 8 mesos del saló, amb un altíssim índex d’empreses que repeteixen participació, demostra que BWW aporta oportunitats reals de negoci i és efectiva per a aconseguir nous mercats estratègics i de futur”, comparteix el president de la fira i de la DO Cava, Javier Pagès. Un optimisme que comparteix la directora de la fira, Celine Pérez, tot apuntant en el seu cas en la satisfacció que van registrar entre els participants: “més del 90% dels expositors i el 96% dels visitants consideren que el saló ha cobert les seves expectatives com a plataforma de negocis i promoció”, apunta.
Sigui com sigui, en l’edició 2024, els cellers es donaran cita, de nou, a un esdeveniment que permetrà un recorregut únic a través de les diferents zones productores del vi de l’Estat espanyol. L’espai expositiu estarà estructurat en tres grans àrees: BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat, BWW Brands, amb cellers, grups, distribuïdors i associacions de productors, i BWW Complements & Tech, amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis.
Més oportunitats de negoci
En la seva pròxima edició, la BWW també vol incrementar la xifra de compradors internacionals convidats, i arribar als 650 professionals, és a dir, 50 més que el 2023. El programa, desenvolupat gràcies a un acord de col·laboració amb ICEX España, contactarà amb decisors de compra i importadors de països estratègics per al vi espanyol, com són els Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, la Xina, el Regne Unit, Bèlgica, Mèxic o el Japó. BWW posarà a la seva disposició una plataforma en línia amb la qual es preveu posar data a més d’11.400 reunions de negoci entre grans compradors internacionals i cellers expositors, unes mil trobades més que a l’edició de 2023.
En paral·lel a l’objectiu de diversificar mercats internacionals, l’organització treballa al costat del sector el repte d’impulsar la demanda interna, per la qual cosa comptarà també amb diversos programes de compradors convidats nacionals. En total, BWW 2024 espera superar els 20.000 visitants professionals, un 20% internacionals i procedents de més de 80 països, respecte a la seva darrera edició.
Els reptes del sector, a debat
El programa d’activitats 2024 tornarà a comptar amb experts, crítics, Masters of Wine, sommeliers i elaboradors del panorama vitivinícola actual. A més d’incloure tastos inèdits i una extensa barra de vins, les activitats del saló abordaran grans reptes i macrotendències del sector entre les quals, la innovació, la internacionalització, la sostenibilitat i el creixement de l’enogastroturisme.