VadeVi
Freixenet es compromet a pagar a partir de 40 cèntims el quilo de raïm
  • CA

Freixenet s’alinea amb l’estratègia definida al Pla Estratègic del Consell Regulador de la DO Cava. I ho fa entre d’altres coses revisant el preu al qual paga el quilo de raïm a partir d’aquesta propera collita. Segons ha pogut saber Vadevi, la marca pagarà a partir de 40 cèntims d’euro el quilo de raïm que es destini a elaborar Cava de Guarda, que representa al voltant del 87,5% de la producció total de la Denominació d’Origen. Sigui com sigui, aquesta xifra suposa un increment del 33% respecte al que es va pagar durant la passada campanya.

A més a més, afegeixen, aquest preu pujarà fins als 0,51 cèntims el quilo quan es tracti de raïm destinat al Cava de Guarda Superior (Reserva o Gran Reserva), sumant-hi un compromís contractual de fins a cinc anys.

Recordem que el 2021 haurien pagat al voltant d’uns 30 cèntims d’euro pel raïm collit a màquina; 35 cèntims pel collit en caixa i a mà; la collita de vinyes velles tot just anava al voltant dels 40 cèntims; i s’hauria pagat per sobre els 65 cèntims d’euros els raïms destinats a elaboracions especials.

Pere Ferrer, vicepresident de Freixenet | cedida pel celler

“És una decisió pensada per garantir la sostenibilitat del sector“, apunta Pere Ferrer a Vadevi. “Som conscients que hi ha neguit entre els elaboradors i creiem que hem de contribuir pujant el preu del raïm i també impulsant contractes de llarg termini per poder trobar l’estabilitat i el compromís que necessita el mercat vitivinícola”, afegiran des de la marca.

Estem compromesos amb la consolidació del posicionament del cava a nivell global i en el creixement de la categoria perquè, continuen, “el nostre objectiu és aconseguir un equilibri per a tota la cadena de valor“, continuen, “ja que som conscients de l’esforç i el treball que duen a terme tots els agents -elaboradors, cooperatives, cellers i viticultors- per al bon funcionament i evolució del mercat dels vins tranquils i escumosos”, conclouran.

Diàleg i consens

Ferrer incideix en el fet que es mantenen converses de manera constant entre els diversos agents del sector. Sense anar més lluny, comenta que en el transcurs dels darrers mesos s’han reunit amb sindicats, patronal i amb els viticultors amb qui treballen, donant seguiment en aquest últim cas, a la tradicional trobada que celebren anualment. Enguany, assenyalen, hi van participar-hi unes 300 persones, dels aproximadament 600 amb qui tenen tracte.

Hi ha diàleg intern” perquè tots volem “continuar consolidant el camí fet fins ara”, dirà. “És important treballar de la ma de tots els agents de la cadena de valor”.

Bones perspectives de venda per aquest 2022

El vicepresident de Freixenet parla de bones perspectives en quant a vendes per aquest 2022, ja que si bé l’any passat es va superar el rècord dels 100 milions d’ampolles venudes -van tancar l’any amb 107 milions-, aquests primers sis mesos de l’any han incrementat un 10% les xifres respecte al primer semestre de l’any passat.

A nivell de productes, parlen de la bona acceptació que han tingut els vins tranquils que van sortir al mercat l’any passat sota la gamma Selecció Especial -que per cert s’incrementarà aquesta tardor amb un vi negre-, i de la consolidació de l’ICE i el 0,0% vol., que es consumeixen sobretot durant els mesos d’estiu, però que cada cop més s’estan desestacionalitzant al llarg de l’any.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Cat a juliol 12, 2022 | 18:03
    Cat juliol 12, 2022 | 18:03
    Ja poden ja, després de l'aberracio de l'any passat, cap pagès els volia portar el raïm.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa