VadeVi
Henkell Freixenet incrementa la facturació un 8,5% l’any 2022

El 16 de març de 2018 s’oficialitzava un acord que ja feia mesos que s’estava gestant a través de diverses trobades, reunions i converses. L’empresa alemanya Henkell i la catalana Freixenet rubricaven una aliança que els feia socis amb el clar objectiu de posicionar-se com a unitat en el sector vitivinícola al món, amb una mirada especial cap a les bombolles elaborades seguint mètodes tradicional, charmat o gran vas.

Pere Ferrer i Andreas Brokemper | Foto: Henkell Freixenet

Han passat cinc anys d’aquella signatura i la relació continua “més consolidada que mai” en paraules de tots dos socis. Aquesta mateixa setmana, en el marc d’una visita de premsa a les oficines de Henkell a la regió alemanya de Wiesbaden, n’han fet una valoració “molt positiva“. “Fem un bon treball junts”, apuntava el vicepresident de l’aliança Pere Ferrer, afirmació que reafirmava el CEO Andreas Brokemper, qui a més a més insistia en el valor de la complementarietat entre ambdós dos grups, tot apuntant al fet que els seus mercats individuals sumen una important presència arreu del planeta que els posiciona com un dels productors de vi més importants del món, liderant això sí el sector de les bombolles.

Exemple de les diverses tipologies de vins que embotella el Grup | Foto: E.V.

Tanquen el 2022 amb un increment de la facturació neta

No detallen les xifres concretes de producció, pel que fa a ampolles, però si parlen de percentatges segons tipologia de vins. I aquest passat 2022, el 66% dels productes embotellats han estat vins escumosos (que segons dades de la companyia suposa un increment de l’11% respecte a xifres de 2021), seguits del 22% de vins tranquils (amb un +2,6% d’increment) i de vins generosos amb un 11% del total (+25,5% versus 2021). Tot plegat, amb una facturació neta que, segons les mateixes fonts, han arribat aquest 2022 als 1.181 milions d’euros, suposant un creixement del 8,5% respecte a l’any anterior, on es van facturar, nets, 1.088 M€.

Seguint amb el detall de les xifres, aquest passat 2022 van invertir 39 milions d’euros en millores al grup, destacant una gran part –30 milions– que s’ha destinat a la nova línia productora de degorjament de Freixenet i la futura ampliació de la zona de criança per les ampolles de cava. Els nou milions restants es destinen a acabar la zona productiva a Mionetto i a crear un nou centre de visites al projecte italià.

El Grup té 33 filials arreu del món, però Freixenet és, “amb diferència, la més important”

Henkell Freixenet opera globalment a través de diverses marques, entre les quals la més important “amb diferència”, diuen, és Freixenet -que ha tancat any amb 107 milions d’ampolles venudes-, a la qual segueixen per ordre de rellevància Mionetto y Henkell, Alfred Gratien (Champagne), Mangaroca Batida de Côco (licor de coco) i I Heart Wines (vins). En l’actualitat, segons fons de la companyia, tenen 33 filials arreu del món i presència de productes a uns 150 països diferents.

De fet, malgrat que en l’actualitat la facturació principal del grup continua venint dels mercats europeus (amb països destacats com Alemanya, Àustria, Suïssa o de l’Europa de l’Est) tenen una clara intenció no només d’introduir-se sinó també de consolidar-se en països africans, asiàtics i sobretot llatinoamericans, on entenen que “hi ha actualment molt de potencial i ofereix moltes oportunitats”. Precisament en aquest sentit, estan a punt d’obrir portes a una nova filial a l’Uruguai.

Seu del castell i celler Schloss Johannisberg | Foto: Henkell Freixenet

Schloss Johannisberg, el segon celler d’Alemanya

Geschwister Oetker, el grup empresarial de la família Oetker, factura més de 2.000 milions d’euros anuals i dona feina a més de vuit mil persones. Henkell Freixenet és actualment la més important del grup, juntament amb negocis en els sectors hoteler, químic, art i fleca i amb un segon celler ubicat a l’oest de Wiesbaden amb orígens al segle XI que s’anomena Schloss Johannisberg. De fet, segons explicaven en el marc de la visita és un dels més antics elaboradors de riesling, la varietat estrella del territori.

“Ens agrada explicar la varietat a través de moltes mirades i maneres d’elaborar”, compartia Stefam Doktor, Managing director del projecte, mentre guiava una visita per les instal·lacions. Treballen una cinquantena d’hectàrees de vinya que elaboren en unes grans caves subterrànies en les quals també fan les criances en dipòsits de diverses capacitats -roure obtingut dels boscos de la propietat, acer inoxidable…- i on conserven tancades a pany i clau milers d’ampolles d’antigues anyades en l’anomenada biblioteca, la més antiga de les quals data de l’any 1748.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 11, 2023 | 10:20
    Pere Llimonera i Citronell maig 11, 2023 | 10:20
    Freixenet és una merda com un piano.

Respon a Pere Llimonera i Citronell Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa