El president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, ha assistit aquesta setmana a la presentació de Zeena, un nou vi enllaunat. Segons avança el mitjà Wine Style Travel i confirma la marca en un comunicat, Laporta va quedar “encantat” amb el projecte, nascut durant la pandèmia, i fins i tot es va atrevir a triar un dels seus productes, ZEENA Burbujitas, com la seva llauna preferida.
Periodistes, influencers i còctels
Laporta va ser una de les centenars de persones que va participar aquest dijous 15 de setembre a la presentació de la marca, on també hi van ser presents amics, clients, periodistes i influencers.
La seva fundadora, Sana Khouja, va convocar aquest esdeveniment privat a l’espai de Codea Studio i va centrar-se en les darreres tendències de la indústria de les begudes, especialment de la categoria Ready To Drink (RTD), explicant el per què de l’“èxit” que està experimentant la marca, que vol iniciar una revolució i fer que, fins i tot, es begui vi als festivals de música multitudinaris.

El punt original de la nit el va posar l’Institut Vermut, que va preparar tres còctels originals per a l’ocasió: Beso Di-Vino, amb Zeena Blanc, mores, flores de tarongina, kumbucha de gingebre i llimona; Wtf: Where Is The Wine?, amb Zeena Burbujitas, Aperol, taronja natural i espirulina; i See You on Winesday, amb Zeena Negre, vermut, campari i xocolata.
Una aposta pel públic jove
Amb tot plegat, Zeena i el seu vi en llauna volen arribar a un públic més jove i ser part de l’oferta de noves ocasions de consum, ampliant la quota de mercat del vi i connectar amb un sector de la població que sovint s’ha desvinculat d’aquest producte. Segons explica l’article, “el vi en llauna no va de notes de tast sinó de diversió i, en el cas de Zeena, de llibertat”. No obstant això, la marc ha rebut premis en alguns concursos professionals de vins en llauna, com ara l’International Canned Wine Competition (Califòrnia), i també ha estat situat com un dels millors 100 vins de l’Estat pels Wines from Spain Awards (Regne Unit).
A dia d’avui l’empresa té quatre vins al mercat –negre, blanc, rosat i escumós–, quatre vins joves, vegans i ecològics, sense additius ni sucres afegits. Els seus envasos són d’alumini 100% reciclat i reciclable, protegits per una pel·lícula interna de VINSAFE. Així, es redueix el seu impacte ambiental a més de no alterar ni el sabor ni l’aroma. Es comercialitza en dos formats: 250ml, per a venda al detall, i 187ml, exclusiu per a restauració.