El president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, ha assistit aquesta setmana a la presentació de Zeena, un nou vi enllaunat. Segons avança el mitjà Wine Style Travel i confirma la marca en un comunicat, Laporta va quedar “encantat” amb el projecte, nascut durant la pandèmia, i fins i tot es va atrevir a triar un dels seus productes, ZEENA Burbujitas, com la seva llauna preferida.

Periodistes, influencers i còctels

Laporta va ser una de les centenars de persones que va participar aquest dijous 15 de setembre a la presentació de la marca, on també hi van ser presents amics, clients, periodistes i influencers.

La seva fundadora, Sana Khouja, va convocar aquest esdeveniment privat a l’espai de Codea Studio i va centrar-se en les darreres tendències de la indústria de les begudes, especialment de la categoria Ready To Drink (RTD), explicant el per què de l’“èxit” que està experimentant la marca, que vol iniciar una revolució i fer que, fins i tot, es begui vi als festivals de música multitudinaris.

Els vins en llauna de Zeena també van ser l'ingredient d'alguns còctels fets per a l'ocasió | Glòria Vallès
Els vins en llauna de Zeena també van ser l’ingredient d’alguns còctels fets per a l’ocasió | Glòria Vallès

El punt original de la nit el va posar l’Institut Vermut, que va preparar tres còctels originals per a l’ocasió: Beso Di-Vino, amb Zeena Blanc, mores, flores de tarongina, kumbucha de gingebre i llimona; Wtf: Where Is The Wine?, amb Zeena Burbujitas, Aperol, taronja natural i espirulina; i See You on Winesday, amb Zeena Negre, vermut, campari i xocolata.

Una aposta pel públic jove

Amb tot plegat, Zeena i el seu vi en llauna volen arribar a un públic més jove i ser part de l’oferta de noves ocasions de consum, ampliant la quota de mercat del vi i connectar amb un sector de la població que sovint s’ha desvinculat d’aquest producte. Segons explica l’article, “el vi en llauna no va de notes de tast sinó de diversió i, en el cas de Zeena, de llibertat”. No obstant això, la marc ha rebut premis en alguns concursos professionals de vins en llauna, com ara l’International Canned Wine Competition (Califòrnia), i també ha estat situat com un dels millors 100 vins de l’Estat pels Wines from Spain Awards (Regne Unit).

A dia d’avui l’empresa té quatre vins al mercat –negre, blanc, rosat i escumós–, quatre vins joves, vegans i ecològics, sense additius ni sucres afegits. Els seus envasos són d’alumini 100% reciclat i reciclable, protegits per una pel·lícula interna de VINSAFE. Així, es redueix el seu impacte ambiental a més de no alterar ni el sabor ni l’aroma. Es comercialitza en dos formats: 250ml, per a venda al detall, i 187ml, exclusiu per a restauració.

Més notícies
Les llaunes de Kanvas Wine d'aquest 2021 | Kanvas /  NVM Illustration
La llauna, una oportunitat d’acostar el vi als joves
Comparteix
Empreses com Kanvas volen trencar amb les tradicions i la seriositat i explorar noves maneres de viure i beure
El fundador de Glass Canned Wines, Joan Anton Romero, mostrant els vins envasats en llauna | ACN
L’empresari penedesenc que treu el vi en llauna diu que “vol contribuir a la sostenibilitat i facilitar-ne el consum”
Comparteix
Glass Canned Wines potencia les exportacions mentre al setembre arribarà als supermercats catalans
Vi català, ara també en llauna
Comparteix
Una empresa de Sant Sadurní posa a la venda a partir del mes de febrer cins vins joves del Penedès, tres tranquils i dos escumosos, en llaunes de 250 ml
Oro Bello blanc de blancs en llauna
El vi de llauna, la moda que ve
Comparteix
Als Estats Units el vi envasat en llauna suposa l'1% de tota la producció, però les vendes van augmentar un 69% en valor i un 49% en volum durant el 2018

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa