VadeVi
Pilar Just vol continuar un mandat més com a presidenta de la DO Montsant

Aquest ha estat un darrer mandat amb molta activitat al territori emparat per la Denominació d’Origen Montsant. D’entrada, perquè han celebrat el vintè aniversari de la seva fundació amb un ampli programa d’activitats, que han sumat a un profund treball d’autoconeixença i aprenentatge de qui són i què volen ser quan siguin grans. Aquesta etapa ha estat liderada per Pilar Just, que fa vuit anys presideix l’entitat i anuncia que està decidida a sumar-ne quatre més.

L’actual impulsora del celler Sant Rafael -juntament amb Xavi Peñas- comparteix amb Vadevi que vol continuar una legislatura més. “És important veure com es consolida tot el que hem encetat aquests darrers vuit anys”, compartirà, i amb això es refereix al programa de traçabilitat, reforçar la garantia d’origen i l’estampació en ampolla de nous segells que ja diferencien entre el viticultor-elaborador, l’elaborador-embotellador i empresa comercialitzadora. Parla també de zonificació i de l’estudi de sòls que duen a terme per conèixer al detall cada parcel·la del seu territori que a la llarga acaben determinant els perfils dels vins que neixen sota la seva empara i mostren el Montsant al món.

“La nostra intenció és que si diem que un vi neix d’una vinya de seixanta anys, en vas i de la varietat carinyena, el que hi hagi dins l’ampolla sigui exactament això“, deia fa uns mesos la presidenta. I ho referma ara, que entén que una de les principals funcions de la DO és garantir origen i bones pràctiques de tots i cadascn dels cellers del territori. De fet, la presidenta no obvia que tenen encara al davant el repte del cas Reserva de la Tierra -del qual segueixen pendents de la investigació i del jutge-. “Tant de bo puguem veure el final en aquest mandat, però ho veig difícil per la magnitud de tot plegat”.

Vendre més i més car per garantir la viabilitat econòmica dels cellers

Sumat a tot això, Just hi suma una llarga quimera. “Tenim el gran repte d’aconseguir que tots els cellers de la DO tinguin viabilitat econòmica, que es puguin guanyar la vida“, dirà. Entén que la situació és molt difícil i que les circumstàncies no sempre són propícies. Però considera que hi ha d’haver la manera de fer-ho possible i aquest mandat hi posarà la banya. “Hem d’incrementar la promoció, obrir-nos al món i donar a conèixer la singularitat i gran qualitat que embotellem”, comparteix.

Parla de “vendre més i més car” -“no pot ser que la mitjana de preu de les nostres ampolles estigui tot just per sobre els cinc euros”, lamenta-, i d’obrir-se a nous mercats. “Hem començat a introduir-nos al món asiàtic amb bons resultats”, comenta. I ara, diu, l’objectiu està a entrar al Japó, Singapur i en obrir-se portes a l’Amèrica Llatina.

“Queda molt per fer, per això crec que és important donar seguiment al projecte per veure resultats i impacte”, conclourà Just.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa