És una pregunta trampa. Perquè la resposta podria ser digna d’un treball d’investigació amb base científica que donaria molts i diversos matisos. Però el cert és que ara surt a col·lació perquè no fa massa dies ens hem sentit repetint aquesta pregunta mil i una vegades a les persones que han atès la 080 Barcelona Fashion Week i que s’apropaven a la barra de vins entre desfilada i desfilada. Matís important: era una barra de vins catalans amb productes de la DO Catalunya, DO Montsant i DO Penedès.

I seguint el fil, no estàvem davant un consumidor de l’Estat espanyol, sinó que vam atendre a persones de totes les procedències imaginables: nord-americanes, britàniques, de països nòrdics, algunes fins i tot de la Xina i el Japó.

La sorpresa potser no és tan majúscula la primera vegada. El verdejo, aquest vi blanc de Rueda, ha sabut posicionar-se al món com un vi fresc, fàcil, divertit. I no només és conegut, sinó que a més a més, agradat. Això és un fet.

“Una copa de verdejo“, demana la primera persona a atansar-se a la barra. “No en tenim, aquí servim vi català, que ve d’aquesta i altra regió, que es fan amb les varietats x i y…”. I seguia l’explicació que amb l’oferta que teníem exposada segur que trobaríem alguna proposta que s’assemblés a l’estil del vi que volia i que segur que marxaria contenta.

“Un verdejo”, tornava a sonar. “I si no teniu verdejo, que sigui un albarinyo”, deia una altra. I així, fins que mentre anaven passant les desfilades i nous dissenys per la passarel·la, de cop un canvi: “M’ha agradat molt aquell vi que heu servit abans, el que volia “substituir” el verdejo”, deien referint-se a un vi del Penedès fet amb la varietat xarel·lo. “En teniu més?”, demanaven. I així moltes vegades. Fins que, quan ja començaven a agafar desimboltura i confiança amb el públic, ens vam atrevir a preguntar. “Però, què té el verdejo que el fa tan estimat?”. I la resposta, xocant: “És una marca de vi dolcet que ens agrada molt”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa