VadeVi
La BWW penja el cartell de complet amb un augment del 8% d’espai expositiu

La Barcelona Wine Week ha omplert la totalitat del seu espai expositiu consolidant un creixement significatiu: segons xifres compartides per l’organització, la pròxima edició de la fira, prevista pels dies 5 a 7 de febrer de 2024, reunirà al recinte Montjuïc de fira de Barcelona uns 850 cellers emparats sota una setantena de denominacions d’origen i segells de qualitat.

Comparant amb dades de les darreres edicions, BWW 2024 superarà per tercera edició consecutiva les seves pròpies marques, ja que creixerà un 8% assolint els 6.800 metres quadrats d’espai expositiu i comptarà amb un 3% més d’empreses expositores respecte a l’any passat. De la mà d’ICEX España, es vol convidar més de 650 compradors i importadors de països estratègics per al vi de l’Estat, suposant un 8% més que en l’última edició.

Foto: BWW

Alta fidelització de cellers participants i tres grans àrees

Destaquen també “l’alt índex de fidelització dels cellers participants”, que ha passat del 58% a més del 70%. Per al president de Barcelona Wine Week i de la DO Cava, Javier Pagés, apunta “que 7 de cada 10 expositors repeteixin participació i que es pengi tan aviat el cartell de complet significa que la rendibilitat de la inversió és més que evident”. Demostra, dirà “que les empreses participants han trobat oportunitats reals de negoci i reforça l’aposta de BWW de continuar creixent, però posant l’excel·lència del vi espanyol com a prioritat estratègica”.

El saló estarà estructurat en tres grans àrees. La més gran serà BWW Lands, que reunirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat en funció de la seva procedència geogràfica. El seguirà BWW Brands, amb cellers, grups, distribuïdors i associacions de productors que representen algunes de les marques més reconegudes del mercat. La tercera àrea serà BWW Complements & Tech, amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis per al sector del vi.

Negoci i internacionalització

En la seva pròxima edició, el saló preveu generar “més negoci que mai” i per aconseguir-ho, de la mà d’ICEX España, preveu convidar 650 compradors internacionals – que suposa un 8% més que el 2023 – de mercats clau per a l’exportació de vi espanyol com ho són els Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, la Xina, el Regne Unit, Bèlgica, Mèxic o el Japó.

A més a més, l’organització confirma estar treballant per augmentar la demanda interna, per la qual cosa comptarà també amb diversos programes d’invitació de compradors clau i distribuïdors en l’àmbit nacional. BWW posarà a la disposició de tots ells una plataforma en línia amb la qual es preveu programar reunions de negocis amb cellers expositors. El 2023, BWW va reunir 20.000 visitants professionals, dels quals un 20% van ser internacionals, procedents de més de 80 països.

Eix temàtic: els recipients per elaboració i criança del vi

El programa d’activitats de BWW 2024 tornarà a comptar amb experts, crítics, Masters of Wine, sommeliers i destacats elaboradors del panorama vitivinícola actual. S’analitzaran grans reptes i macrotendències i, en aquesta edició, l’eix temàtic central abordarà la varietat de recipients per a l’elaboració i criança del vi, des dels que estan en vies de recuperació fins als més innovadors. Experts i elaboradors aprofundiran en la tendència de la indústria d’utilitzar recipients singulars, nous o recuperats, que permeten que el vi s’expressi amb major llibertat i puresa.

Aquesta diversitat de materials i la seva influència en el vi també es podrà apreciar en l’espai Wine Tasting Journey – Soils of Spain del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, que oferirà un tast autoguiat amb vins elaborats o envellits en recipients singulars. Així mateix, el programa de ponències i tastos del saló abordarà reptes per a la indústria com la sostenibilitat, la digitalització, la innovació, la internacionalització o l’enogastroturisme. El programa d’activitats de BWW preveu incloure més de 50 tastos, ponències i debats i comptarà amb un centenar de reconeguts experts.

Suports de la Fira

Barcelona Wine Week 2024 comptarà amb el suport de Cajamar, el grup financer referent de la banca cooperativa a Espanya. Mitjançant un acord de patrocini, Cajamar participarà en el programa d’activitats del saló i col·laborarà en el gran còctel BWW Night i en la nova edició de BWW Likes the City. Aquest últim projecte engloba un programa d’activitats amb el qual el saló transcendeix els límits del recinte firal i organitza propostes entorn del vi en comerços, centres culturals i espais d’oci. El 2023, prop de 50 establiments de Barcelona van participar a BWW Likes the City.

BWW també compta amb la col·laboració de la Federació Espanyola del Vi (FEV); el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA); el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme; ICEX España Exportació i Inversions i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.

Més notícies
Notícia: La Barcelona Wine Week 2024 frega el ple expositiu a vuit mesos de la cita
Comparteix
L'esdeveniment omplirà Fira de Barcelona del 5 al 7 de febrer en una edició que té la mirada en potenciar l'exportació
Notícia: La ‘Barcelona Wine Week’ estima un impacte econòmic de 12 milions d’euros
Comparteix
Aquest dimecres 8 de febrer ha tancat portes la tercera edició de l'esdeveniment que ha reunit més de vuit-centes empreses del vi al recinte Montjuïc de la capital catalana
Notícia: ‘Hosted Buyers’, així és l’àrea de negoci de la ‘Barcelona Wine Week’
Comparteix
En el marc de la fira s'ha convidat a uns 600 compradors i importadors per facilitar contactes als expositors que els permeti entrar vins a nous mercats
Notícia: Es referma l’anualitat de la BWW que torna del 5 al 7 de febrer de 2024
Comparteix
Coincidint amb el segon dia de fira, l'organització fa un primer balanç molt positiu

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa