Els músics Judith Neddermann i Guillem Roma seran els encarregats d’obrir l’edició 2023 del Festival Terrer Priorat. En aquest primer concert doble, que tindrà lloc el proper 29 de juliol, els artistes presentaran els seus nous àlbums en un sopar de maridatge de la DOP Siurana i vins de cellers de Cornudella de Montsant (DO Montsant) en un escenari tan espectacular com el Castell de Siurana. Una combinació de textures, sabors i sons preparada especialment per a l’ocasió.
Judit Neddermann presentarà el seu cinquè disc en solitari
Judith Neddermann presentarà ‘LAR’, el seu cinquè disc en solitari, que té una clara influència de la música brasilera i alhora consolida el seu so característic. La cantautora barcelonina oferirà una mescla de sons imponents amb arrels marcades del ‘folklore’ local però amb voluntat de transgredir, sempre sense renunciar a un esperit festiu encomanadís.

Tot i la seva joventut, la carrera d’aquesta artista ja és llarga i plena d’èxits, el darrer dels quals és el Premi Max a la millor composició per a espectacle escènic per la música de ‘Canto jo i la muntanya balla’, i ara presentarà el seu nou àlbum en un espectacle molt especial i acompanyada al cartell per Guillem Roma.
Guillem Roma durà un nou àlbum d’influència llatina
L’artista osonenc, per la seva banda, presentarà ‘Postureo Real’, definit com “un cant optimista i enèrgic a la vida” amb un so enèrgic i distès. Amb ritmes d’influència llatina i un directe original, farà ballar i alhora reflexionar sobre l’amor i la vida amb la seva proposta lluminosa i romàntica i amb lletres enginyoses i delicades que sonen amb la lleugeresa de qui canta a la bellesa de les coses. Tot plegat inspira a apreciar el que tenim i a compartir l’alegria i la vida amb els altres.
El pas de Guillem Roma per l’Amèrica tropical durant la seva etapa de formació es filtra a la seva música de manera orgànica i decidida. És així com aquest disc, molt personal, esdevé una celebració alegre i diàfana del món que ens vol reconciliar amb nosaltres mateixos i amb la natura.

Dos concerts maridats amb menjar i vi, tot un tast del Terrer 2023
Acompanyant aquests dos concerts hi haurà els vins dels cellers Cingles Blaus, Celler de l’Era i Celler Gritelles, de Cornudella de Montsant, que seran degustats en una posició estratègica i amb vistes a bona part de la comarca com és el Castell de Siurana, que s’alça sobre el pantà del mateix nom i és la màxima expressió paisatgística de l’orografia del Priorat. La proposta gastronòmica, a més, revisitarà la cuina pròpia basada en el seu oli d’oliva. Estarà, a més, dissenyada especialment per a l’ocasió i tenint en compte els vins.
Aquesta vetllada, doncs, serà l’avantsala de la inauguració del festival, un tast de tot allò que s’hi podrà veure i un exemple pràctic de tots els elements que en formen l’essència. Música i gastronomia d’altíssima qualitat maridant un ambient de sensibilitat i bellesa en un projecte compromès amb el territori i la seva gent.