El jugador de l’NBA James Harden, que actualment és als Philadelphia 76ers, ha aconseguit vendre 10.000 ampolles del seu vi en només cinc segons, una fita espectacular. Gràcies a una col·laboració amb el famós streamer xinès Crazy Brother Yang, Harden va aconseguir generar 300.000 dòlars en vendes a la seva marca J-Harden en un instant i d’una manera inesperada, en una acció de màrqueting que gairebé es podria considerar involuntària.
Una conversa amb un steamer xinès
Durant una conversa amb el streamer, Yang va preguntar a Harden sobre el seu projecte de vins, concretament sobre com li anaven les vendes. El jugador de l’NBA va respondre dient que “prou bé”, i l’streamer va aprofitar l’ocasió per proposar un desafiament als seus seguidors que l’estaven veient en aquell moment, per tal que li donessin un cop de mà en aquest aspecte. Una acció que podria semblar innocent, però que davant de gairebé 15 milions d’espectadors va tenir un efecte increïble i immediat.
Al cap de només cinc segons, Yang va demanar als seus seguidors que deixessin de comprar. Quan Harden va comprovar les xifres, va anunciar que en només aquell instant s’havien venut 5.000 ‘packs’ de dues ampolles, que valien 60 dòlars cadascun. Un resultat espectacular per haver demanat només una empenta per a un projecte relativament recent, que el jugador va posar en marxa fa només un any.
Un exemple del gran poder dels streamers
El seu objectiu, afirma, és que el “vi de qualitat” sigui més “accessible, divers i inclusiu” i fer partícip tothom del seu “viatge enològic”. És per això que es va unir amb J-Shed per comercialitzar un Cabernet Sauvignon de Califòrnia, un Red Blend i un Prosecco. Fins ara, però, ell mateix afirmava que les vendes estaven sent modestes. Gràcies a l’ajuda d’aquest influencer, però, la seva tirada com a estrella de l’esport el va catapultar a l’èxit en un moment, en un nou exemple de com aquest tipus de comunicacions poden tenir un èxit enorme.





