Les monges del convent de Sint-Catharinadal, a Oosterhout (Països Baixos) tenen un problema: un excedent de 60.000 ampolles de vi que van sobrar de la verema excepcional de l’any passat i que, segons explica ‘The Drinks Business’, han de mirar de vendre com sigui. És per això que, encapçalades per la germana Maria Magdalena i ajudades per una organització de pagesos locals, han posat en marxa una campanya per mirar de donar sortida al producte d’un estiu de 2022 que va ser molt més càlid i sec del que és habitual al país.
Vins blancs i rosats a 14,50€ l’ampolla
Els vins es poden comprar a la mateixa abadia i també per internet. La seva produccio de 2022, que es ven a 14,50€ l’ampolla, inclou un vi blanc, cupatge de Pinot Blanc, Pinot Gris i Auxerrois Blanc, i també un rosat cupatge de Pinot Noir i Gamay. A dia d’avui se n’han venut més de 5.000, de manera que encara en queden moltes més disponibles.

A més del problema d’un excedent de producció causat per un estiu amb unes temperatures i una falta de precipitacions molt poc habituals als Països Baixos, les monges, que van començar a elaborar vi el 2014 per aconseguir diners per mantenir el monestir, afirmen que tenien un contracte aparaulat amb la companyia aèria KLM, però que finalment no es va arribar a concretar, cosa que va contribuir a l’excés d’estoc.
El vi és més cristià que la cervesa
Preguntades sobre per què van decidir-se pel vi i no per la cervesa d’abadia, un producte molt més tradicional de la zona, la germana Maria Magdalena va declarar que el vi els semblava més adient per un orde religiós: “és bíblic i assenyala Jesús”. Les monges, amb l’ajuda de l’associació de productors locals que els està donant un cop demà, esperen poder donar sortida a les ampolles de vi que els han sobrat i, probablement, poder continuar elaborant-ne en el futur.