L’Associació Europea de Begudes Espirituoses SpiritsEUROPE ha presentat un nou qüestionari online. Pensat per a adults de 12 països europeus i disponible en 12 llengües, la seva finalitat és educativa i vol mesurar i conscienciar sobre el consum moderat i responsable d’alcohol.

Un compromís d’abast europeu

Segons SpiritsEUROPE, la creació d’aquest test va en línia amb el compromís adquirit pel sector de les begudes espirituoses amb el Codi de Conducte sobre Negocis i Comercialització Responsable d’Aliments de la Comissió Europea, que tenia com un dels objectius la posada en funcionament d’iniciatives de consum responsable a tots els estats membres de la Unió Europea abans de 2030.

El director general de l’associació, Ulrich Adam, explica en un comunicat que aquest test és la darrera incorporació al seu “ampli catàleg” d’iniciatives que volen promoure el consum responsable per part de la indústria que representa, i que tenen com a intenció “generar consciència” sobre el consum moderat com a part del coment d’“estils de vida saludables”.

El consum responsable i moderat és l’element central de la campanya | Unsplash

Informació útil sobre el consum d’alcohol

És per això que el qüestionari vol proporcionar informació, orientació i respostes a alguns assumptes clau com ara la diferenciació entre el consum moderat i l’excesiu, quan es pot gaudir d’una beguda i quan és millor no consumir-ne i quines diferències hi ha, si n’hi ha, entre les diverses begues alcohòliques. Estendre aquest coneixement, opinen des de SpiritsEUROPE, és un factor clau en l’adopció d’hàbits responsables en el consum d’alcohol, i és per això que marques, empreses i organitzacions fa temps que duen a terme iniciatives d’aquest tipus.

Una passa més en un camí d’èxit

El mateix Adam es mostra molt satisfet dels “canvis positius” a favor del consum responsable que hi ha hagut a tota Europa durant els darrers anys, citant les disminucions detectades en conductes com ara el consum excessiu, la conducció sota els efectes de l’alcohol o el consum per part de menors d’edat. Tot plegat, diu, “suggereix” que els esforços que s’han fet fins ara “funcionen” i fan que tothom continuï “motivat” per continuar engegant aquest tipus d’iniciatives.

Pel que fa al qüestionari de consum responsable, es pot trobar i completar, en castellà en aquest enllaç.

Nou comentari

Comparteix