El Festival Gastronòmic Corpinnat arriba a la tercera edició amb tota l’empenta i uns objectius molt clars. En una presentació que ha tingut lloc aquest dilluns al matí al Palau Robert de Barcelona, tant els productors d’aquests vins com els restauradors que participaran d’aquest cicle enogastronòmic han mostrat la seva il·lusió malgrat unes circumstàncies que poden ser adverses però que s’encaren amb optimisme.
Revitalitzar el Penedès a l’estiu
A l’estiu, molt sovint, el Penedès es buida, i hi ha molts restaurants que, fins i tot, tanquen a la nit perquè els seus clients marxen a la platja. És per això que aquest festival, nascut durant la pandèmia de Covid-19, suposa una gran oportunitat per crear un reclam que pot dur gent a gaudir tant del paisatge de vinyes com dels espais gastronòmics que proposa.

Una proposta molt celebrada
Tant els xefs que ja han participat anteriorment al Festival Gastronòmic Corpinnat com els nous han celebrat la iniciativa i l’oportunitat de presentar les seves propostes maridades amb uns vins “gastronòmics” com són els de Corpinnat, tal i com han indicat des de l’organització. En aquest sentit, la pàgina web de l’esdeveniment ha estat revisada per donar el màxim de facilitats als qui vulguin gaudir de les diverses experiències i donar totes les facilitats perquè sigui un èxit. La web està oberta a partir d’avui mateix i ja es pot reservar lloc per als sopars.
“Molt preocupats” davant la greu sequera
La situació actual del món del vi, especialment al Penedès, també ha ocupat un espai important en aquesta presentació. Tal com s’ha recordat, ens trobem davant de la pitjor sequera que es recorda, cosa que fa que els productors estiguin “molt preocupats”. No obstant això, Corpinnat té 12 milions d’ampolles als cellers, cosa que permetrà “garantir les llargues criances” malgrat que, ja s’ha advertit, la verema de 2023 és molt probable que sigui “de les pitjors” de què es té memòria i que ve després d’una gran afectació pel míldiu el 2020 i de la sequera del 2021 i el 2022.